باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش کارورزی داوری قاره ای زهره عبداله خانی - اندونزی 2014



پس از هماهنگی های قبلی انجام شده با آقای "فرانسیس لو"  جهت انجام کارورزی داوری قاره ای ، روز 27 سپتامبر  با پرواز هواپیمایی امارات به جاکارتا و سپس با پرواز لاین ایر به لومبوک رفتم. بر اساس اعلام قبلی ، کارورزی من از دو روز قبل از  برگزاری مسابقات  رسما آغاز می شد . خوشبختانه من از کلاس داوری قاره ای تهران

با  آقای "فرانسیس لو"  که ناظر این دوره مسابقات بو ند و همچنین از مسابقات جوانان همدان  آقای "لی کای چینگ " که رییس هیات داوری این دوره مسابقات بودند ، آشنا بودم و با توجه به شناخت قبلی ایشان از عملکرد من ، از ابتدا با اعتماد ، مسئولیت هایی بر عهده من قرار گرفت.


من پیش از این تجربه داوری را در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا 2012در همدان  و همچنین  مسابقات  قهرمانی بزرگسالان آسیا 2013در تهران را برای اولین کارورزی داوری قاره ای  داشتم و ذهنیت من از مسابقات قهرمانی آسیا ، نظمی بود که در مسابقات ایران در " حوزه داوری "حاکم بود .  اما بر خلاف انتظار من ،  مسابقات اندونزی فاقد برنامه ریزی قبلی ( مانند آنچه در ایران شاهد بودم ) بود. عملا میزبان همه برنامه ریزی ها را موکول به حضور تیم داوی مسابقات کرده بود !  (در حالیکه در ایران برای مثال من از هفته ها پیش از مسابقه قهرمانی جوانان آسیا در همدان ، میدانستم  داور ثبت نتایج  خواهم بود) ، که نتیجه این نا هماهنگی  ها ، در کیفیت برگزاری مسابقات دیده میشد. عملا بخش قابل توجهی از آماده سازی ها برای  برگزاری مسابقه که  توسط میزبان  لازم بود مهیا شود ، انجام نشده بود و به طور کلی حجم کار بسیار بیشتر از حد انتظار بود.

در روز 29 سپتامبر ،  رییس هیات داوری ، رییس تیم طراحی و ناظر مسابقات  ،  در جلسه ای که در آن من و امین عباسی نیز حضور داشتیم ، جدول زمانی ارایه شده برای مسابقات را به دلیل گرمای شدید هوا نغییر دادند تا مسابقات  فقط در صبح و عصر پیگیری شود.

شرایط بسیار گرم هوایی در جزیره لومبوک  که عملا امکان برگزاری مسابقه در تمامی ساعات روز را  غیر ممکن میساخت در کنار کافی نبودن عرض دیواره سرطناب ، کافی نبودن عرض دیواره بولدر و استاندارد نبودن دیواره  و گیره های سرعت ، همچنین فضا و دیواره کوچک  نصب شده در قرنطینه ،عدم تسلط داوران بومی به قوانین مسابقات و رفتار کلی میزبان ،  کار طراحی و داوری را پیچیده تر کرده بود.هر چند که با نهایت تلاش و خلاقیت های  تیم های داوری و طراحی ، نواقص و کمبود ها ، تا حد بسیار زیادی پوشش داده شدند.


عملکرد تک تک اعضای تیم ملی سنگ نوردی ایران  در خور تحسین بود ، و کسب مدال ارزشمند نقره آسیا توسط "خانم فرناز اسماعیل زاده " در گرایش سرعت و مدال ازشمند برنز آسیا توسط "خانم الناز رکابی " در گرایش سرطناب نیز که با پوشش اسلامی در شرایط هوایی بسیار گرم اندونزی موفق به کسب مدال شدند ، افتخار آمیز بود.

هر چند که با توجه به هزینه ها و برنامه ریزی های طولانی مدت کشور های کره جنوبی ، ژاپن و چین و همچنین گام های بلند کشور های هنگ کنگ ، اندونزی ، قزاقستان و حتی هندوستان ، ضرورت حمایت بیشتر از ورزشکاران و تهیه امکانات وشرایط  لازم تمرینی برای ملی پوشان کشورمان ، بیش از پیش حس میشود تا ایران بتواند در گردونه این رقابت ها ، حضور قدرتنمد خود را حفظ نماید.

حضور آقای "امین عباسی" ، کارورز تیم  طراحی  نیز، هم در طراحی مسیر ها ی بولدر و لید و هم در اصلاح کارگاه سرعت ، بسیار موثر و کارآمد بود و مسولیت های ارجاع شده به ایشان ، در بالاترین کیفیت و کمترین زمان ممکن ، انجام میشد .

شخصا امید وارم سایر دوستانی که موفق به قبولی در دوره داوری و طراحی قاره ای سال 2013 شده اند ، در اولین فرصت موفق به گذراندن کارورزی خود شوند که با توجه به مهلت زمانی 2 ساله ( که کمتر از یک سال از آن باقی مانده است ) ، در مسابقات آتی قاره ای ،  شاهد حضور داوران و طراحان  توانمند کشورمان  در کادر اصلی مسابقات ، درکنار ملی پوشان باشیم.

 در پایان بر خود لازم میدانم از حمایت های  آقایان "دکتر محمد فهیمی "و "جناب آقای تمیمی" ، از تیم ملی و کارورزان ایرانی حاضر در اندونزی ، سپاسگزاری نمایم.

همچنین از استاد ارجمندم  جناب آقای "مهندس بابک ضیا" ، که دید قانونمدار و بی طرف ایشان را در داوری همواره تحسین کرده ام ، سپاسگزاری مینمایم .


زهره عبد اله خانی

داور درجه 2  "صعود های ورزشی" از فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی ایران

داور ملی " یخ نوردی"  از مدرسه بین المللی یخ نوردی کروف روسیه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد