باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

جلسه هم اندیشی تشکل های زیست محیطی برگزار گردید


جلسه هم اندیشی تشکل های زیست محیطی با مسئولین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره حفاظت محیط زیست استان البرز(شهرستان ساوجبلاغ) 

چهارشنبه مورخه 91/11/25 جلسه هم اندیشی زیست محیطی( توسعه پایدار ) تشکلهای استان البرز علاقمندان به حفاظت از کوهها ساعت 15:30 الی 19 در شهرستان ساوجبلاغ – هشتگرد سالن نهضت سوادآموزی با همکاری اداره حفاظت محیط زیست ومنابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ , انجمن کوهنوردی طالقان ، نظرآباد , ساوجبلاغ و هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان ساوجبلاغ برگزار گردید .در این جلسه ضمن حضور نمایندگان فعال در عرصه محیط زیست و حفاظت از کوه های استان البرز , ابتدا آقای عبداله اشتری مدیر عامل انجمن حفظ محیط کوهستان درخصوص اهمیت کوههای ایران و تصمیمات جهانی اتخاذ شده از  سال 1994 نشست ریودوژانیرو در کشور  فرانسه  و  تا نام گذاری سال 2002 به نام کوه ها و وظایف ما نسبت به آن و خلاء قانونی در حفاظت از کوه ها و ... ، آقای علیرضا عزیزی راجع به جغرافیای کوههای استان البرز و آقای عسگری تاریخ و فرهنگ شهرستان های ساوجبلاغ و طالقان و آقای هوشنگ حسین زاده راجع به طبیعت گردی و نقش آن بر توسعه پایدار به سخنرانی پرداختند.

در ادامه معاونین اداره کل منابع طبیعی  (مهندس مقدم و نجاری ) و آقایان مهندس ساروی و متولی از کارشناسان این اداره و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های کرج , طالقان و ساوجبلاغ (مهندس غلامی , فرضی و  ولی پور)  و ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ جناب آقای مهندس لشگری که در جلسه حضور داشتند به بررسی راهکارهای موجود  جهت  افزایش مشارکت مردم  و صیانت از منابع زیستی پرداختند .

در پایان جلسه پرسش و پاسخ که با حضور شرکت کنندگان برگزار شد موضوعات مختلف از جمله نقش موثر سازمان های مردمی در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و محیط زیست , نقش آموزش و فرهنگ سازی در زمینه کاهش مسائل زیست محیطی و مدیریت حوضه های آبخیزداری مورد نقد و بررسی قرار گرفت و  انجام این گونه  نشست ها و دیگر پروژه ها را در قالب  تفاهم نامه بین نمایندگان تشکل های مردم نهاد و ادارات منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست را خواستار شدند .

تشکل ها وگروههای شرکت کننده :

 1. آسمان البرز 2. رفتگران طبیعت 3. جمعیت سبز البرز 4. شقایق کرج 5. هفتخوان6.کانون بازنشستگان کرج 7. هامون 8. اداره آبخیزداری و جنگلهای تهران 9.خانه کوهنوردان نظرآباد  10.باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ 11.سیمان آبی 12. البرز هشتگرد  13.گروه کوهنوردی آسمان کوه هیو  14.گروه کوهنوردی شهدای خور 15.شهیدان کیان پیشه فشند 16.کانون بازنشستگان ساوجبلاغ 17 . کوهسار  18.هیئت کوهنوردی کارگران استان البرز  19.شاه کرم ولیان 20. گروه کوهنوردی عسلک طالقان  21..هیئت امناء هیو  22. آمورزش وپرورش ساوجبلاغ 23. انجمن طالقانیها 24.هیئت کوهنوردی ساوجبلاغ  25 . هیئت کوهنوردی نظرآباد  26 . خانه کوهنوردان کرج

اطلاعیه

جلسه مشترک دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی استان البرز و انجمن کوهنوردی طالقان.نظراباد و ساوجبلاغ در روز چهارشنبه مورخه 91/11/25 در ساعت 15:30 برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این جلسه حضور به عمل رسانند.

مکان برگزاری : هشتگرد - جنب اداره آموزش و پرورش ساختمان نهضت سواد آموزی

کوهنوردی ...

کوهنوردی فقط ورزش نیست، کوهنوردی یک روش زندگی است.
روشی که در آن یک سیب بین همه اعضاء گروه تقسیم می شود.
روشی که در آن قوی ترین عضو گروه به پای ضعیف ترین راه می‌رود. راهی که رقابت ندارد که به رهروانش حقوق نمی‌دهند و ایشان را نیازی به سوت و کف مشوقان درقله نیست.
ناجی بی‌منت یکدیگرند. گروه می‌سازنند تا دل جوانان به سنگ بند کنند تا به ننگ بند نشود. مزدشان معراج روح است و تشویقشان نوازش باد. قانونشان عشق است و قانون گذارشان معشوق. عشق به طبیعت، عشق به زندگی است و زندگی تجلی عشق است و مرگ آنجاست که عشق نیست.
کوهنوردی عشق به طبیعت است و عشق به طبیعت، ورزش ما نیست، باور ماست، زندگی ماست. به راستی که کوهنوردی فقط ورزش نیست، کوهنوردی یک روش زندگی است.

"ادموند هیلاری"

گزارش برنامه ی آسمان به شاه نشین91/11/13

طبق تقویم سه ماهه زمستان برنامه باشگاه کوهنوردی پیام در تاریخ91/11/13 قله ی بزسر می باشد .اما طبق اطلاعات به دست آمده از سایت هواشناسی که نشانگر هوای نامساعد جهت صعود به این قله بود، تصمیم بر آن شد تا برنامه صعودآسمان به شاهنشین با همراهی خانه ی کوهنوردان نظر آباد اجرا شود . صبح روز جمعه با تهیه ی وسیله ی رفت و آمد ، ساعت 6:15 از هشتگرد به سمت مبدأ برنامه (پارکینگ روستای شلمزار)حرکت نمودیم. به دلیل یخبندان موجود در جاده  وسیله ی نقلیه را در قسمتی پایین تر از پارکینگ قرار داده و به سمت مبدا صعود حرکت کردیم ساعت 7:15 پس از آماده سازی وسائل و آماده شدن نفرات برنامه را آغاز نمودیم . در ادامه به مدت 20 دقیقه برای صرف صبحانه توقف نمودیم سر انجام در ساعت 11:30 قله را صعود نمودیم و مسیر را به سمت قله ی شاه نشین ادامه دادیم درادامه ی  مسیر به دلیل هوای بسیار سرد و بارش برف و وزش باد شدید قدری از مسیر منحرف گشته ودر نهایت با تصمیم سر پرست فنی برنا مه دوباره به سمت قله ی آسمان بازگشتیم و مسیر بازگشت را تا روستای هیو طی نمودیم در پایان ساعت 17برنامه پایان پذیرفت و همه همنوردان به سلامت به خانه هایشان بازگشتند

اعضای شرکت کننده در برنامه :

یونس رضا خانی(سرپرست فنی برنامه) ،محمد صادق جوکار(سرپرست برنامه) ،خانم برومند ، مهدی کلهر، ارسطو آقا احمدی ، لیلا رجبی ، محمد آقا احمدی ،طاهره زارع ، رضا جلیوری

گزارش صعود یک روزه زمستان به قلل دوبرار البرز 91/11/6

در تقویم پیش بینی شده برنامه سه ماهه زمستان 91 باشگاه پیام ساوجبلاغ قرار بود در مورخه 91/11/6 برنامه یک روزه صعود به قله میلین دو هاله واقع در طالقان باشد ولی استاد عزیزمان جناب آقای یونس رضاخانی به علت شرایط نداشتن بارش برف در آن منطقه برنامه را کنسل نموده و قله دوبرار البرز را جایگزین آن نمودند.

موقعیت جغرافیایی: قلل دوبرار شامل دو قله با ارتفاع 2550 متر تقریبا ییکسان در کنارهم می باشند و بدین جهت نام آنها را قلل دوبرار گذاشته این دو قله در استان البرز واقع شده است و به همین منظور کوهنوردان زیادی را به سمت خود سوق می دهد.

مسیرهای اصلی صعود به قلل دو برار:

1-     صعود از جبهه شرقی که از قله بیجی کوه (عظیمیه) صورت می گیرد.

2-     صعود از جبهه غربی که از باغستان و آتش کوه انجام می شود.

3-     صعود از جبهه شمالی که از جاده چالوس بالاتر از وینه صورت می گیرد.

شرح صعود طبق برنامه اعلام شده ساعت 4:30 جمعه 6/11/91 اعضای شرکت کننده از باشگاه پیام ساوجبلاغ از هشتگرد با وسایل شخصی خود به سمت عظیمیه کرج راه افتادیم و راس ساعت  5:30 بعد از چند دقیقه صحبت مسئول برنامه و معرفی مسئول فنی و جلودار و عقب دار و معرفی دو مهمان توسط آقای فرشاد رضا خانی به گروه و آشنایی آنها باهم به راه افتادیم و بعد از طی مسافتی به مدت 40 دقیقه به ارتفاعی رسیدیم که هنوز هوا تاریک و سکوت همه جا را فراگرفته بود و از آن ارتفاع بلند استان البرز بسیار دیدنی بود چنانکه هر بیننده ای را مجذوب خود می کرد.

ساعت 8:10 جهت صرف صبحانه پای کلبه سنگی که توسط آقایی ساخته شده است توقف نمودیم و بعد به سمت قله راه افتادیم و ساعت 10:10 گروه به فراز قلل دوبرار صعود نمودیم و با شادی و دلگرمی چند عکس نیز انداختیم و بعد راه برگشت را پیش گرفتیم و ساعت 12:10 جهت صرف نهار پایین کلبه سنگی توقف نمودیم بعد از مدت 35  دقیقه به راه افتادیم . بعد از طی مسافتی گروه جهت تجدید انرژی میوه و تنقلات خوردیم و در انتها ساعت 15:20 اعضا با سلامتی در پارکینگ سوار بر ماشین های خود شده و به سمت خانه به راه افتادیم.

سرپرست برنامه: آقای اسحاق عبدی

مسئول فنی و سرقدم: آقای فرشاد رضاخانی

عقب دار: آقای ارسطو آقا احمدی

اعضای شرکت کننده :

صغری فلاح – طاهره زارع - لیلا رجبی - اسحاق عبدی - فرشاد رضا خانی - ارسطو آقا احمدی - امیر محمد ادیبی - رضا یوسفی - مهدی کلهر - مهدی علی خانی - علی ابراهیمی

مهمان ها  : جبار شهبازی - مظفر نیاورانی

 

اطلاعیه

به استحضار می رسانیم همیاران طبیعت و انجمن کوهنوردی شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در نظر دارد در راستای اجرای سیاست های حفاظت از محیط زیست، جنگل ها و مراتع کشور جلسه ای مشترک را با مسئولین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست استان و مسئولین و سرگروه های تشکلهای استان البرز در روز چهارشنبه مورخ 91/11/25 راس ساعت 15:30 در سالن اجتماعات ساختمان نهضت سوادآموزی شهرستان ساوجبلاغ برگزار نماید. لازم به ذکر است در این جلسه آقای مهندس عبدالله اشتری مدیر عامل انجمن حفظ محیط زیست کوهستان کشور و نماینده ایران در نشست های جهانی حفظ محیط کوهستان نیز حضور خواهند داشت.
بدینوسیله از دوستان و همنوردان عزیز جهت حضور و ارائه نقطه نظرات سازنده دعوت به عمل می آید.
*پیشاپیش از حضور گرم دوستان و همنوردان عزیز متشکریم*

آدرس : هشتگرد-ساختمان نهضت سوادآموزی-جنب اداره آموزش و پرورش- طبقه دوم