باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

انالله و انا الیه راجعون

متاسفانه باخبر شدیم همنورد عزیزمان جناب آقای رضا جلیوری (مسئول آموزش) در غم از دست دادن یکی از بستگان عزیزشان به سوگ نشسته اند.
باشگاه کوهنوردی پیام این ضایعه غم انگیز را به خانواده محترم و دوستداران ایشان تسلیت عرض می نماید. از پروردگار یکتا، علو درجات را برای عزیز فوت شده و صبر و شکیبایی را برای کلیه بازماندگان خواستاریم. روحش شاد .

*یلدا بر تمامی همنوردان مبارک*


محفل آریائی تان طلائی ٬

دلهایتان دریائی شادیهایتان یلدائی ٬

پیشاپیش مبارک باد این شب اهورائی


*یلدا بر تمامی همنوردان مبارک*


مسئول جدید هیئت کوهنوردی شهرستان ساوجبلاغ معرفی شد91/9/26

یکشنبه مورخ 91/9/26 راس ساعت 16 در اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ جلسه ای با حضور ریاست این اداره جناب آقای اسفندیار عقبایی و همچنین ریاست هیات کوهنوردی استان البرز جناب آقای مهندس خزائی و جمعی از کوهنوردان شهرستان برگزار گردید. طی این جلسه مراسم و مراتب تقدیر و تشکر از زحمات مسئول اسبق هیات کوهنوردی این شهرستان جناب آقای سید محرم علی میر کرمانشاهی به عمل آمد و سپس جناب آقای یونس رضاخانی به عنوان مسئول جدید هیئت کوهنوردی شهرستان معرفی گردیدند.

گزارش برنامه غار واسوار و قله شاه نشین 91/9/17

نام برنامه : غار واسوار       زمان اجرای برنامه : 91/9/17      نوع برنامه :1 روزه

منطقه جغرافیایی : ساوجبلاغ- روستای هیو دره واسوار

امکانات : آب چشمه در دره واسوار موجود می باشد.

افراد شرکت کننده : نادر یوسفی- ارسطو اقااحمدی-فرشاد رضاخانی-علی معدن کن-رضا یوسفی- محمد آقا احمدی –  اسحاق عبدی – داریوش سلطان پور – مسلم جمشیدی- جعفرخداوردی - محمدصادق جوکار- مهدی کلهر- خانم اقای رضاخانی-معصومه پالیزدار- لیلا رجبی

مهمانهای تیم:( جمشید محمدی-احمد سعیدی- سعید افشار- آزاده عباسی از باشگاه شقایق کرج) واقایان مهرداد مهماندوست – محمد جواد پالیزدار –رامین جعفری

سرپرست برنامه و گزارش : محمد صادق جوکار    عکس :مهدی کلهر و رضا یوسفی

 

همنوردان طبق قرار روز سه شنبه 91.09.14 در جلسه باشگاه پیام جهت اجرای برنامه غار واسوار در ساعت 6:45 روبروی پاسگاه هیو به هم پیوستند وبعد از خوشامدگویی به مهمانهای تیم وهمنوردان با راهنمایی اقای معدن کن به انتهای روستای هیو رفتیم وماشینها را در انتهای جاده آسفالت روستا که ابتدای دره واسوار هست پارک کردیم.دوستان با سرقدمی آقای ارسطو آقااحمدی وعقب داری محمد آقااحمدی ازمسیر جاده خاکی که تا انتهای دره ادامه دارد به راه افتادیم وبعداز  35 دقیقه پیاده روی در جاده به سیل بند کوچکی رسیدیم که در تمام فصل در آن  آب است ونشانه اصلی غار که بر روی تپه مجاور است همین اب گیر است. با گذر از روی سد حدود 50 متر از تپه به سمت بالا رفتیم و دهانه غار را در بین سنگهای روی تپه مشاهده کردیم.

(دوستانی که علاقه به دیدن این غار دارند سعی کنند یک راهنما به همراه داشته باشند .دهانه غار بر روی سطح زمین و با دهانه کوچک است که پیدا کردن آن کمی مشکل میباشد در ضمن به علت کوچکی دهانه  افراد تنومند نمیتوانند وارد این غار شوند).

با رسیدن به دهانه غار همنوردان کمی استراحت کردند و بعداز خوردن کمی تنقلات . تعویض لباس وشنیدن صحبتهای سرپرست برنامه در مورد اطلاعات و حفظ غار ونکات ایمنی  در ساعت 8:25 همنوردان به نوبت با هدلامپهای روشن پشت سر آقای جمشیدی که با فضای غار آشنا بود وارد غار شدنند.

موقع ورود باید به ارتفاع دو متر عمودی رفت وبعداز گذت از دالان به تالار اصلی غار رسیدیم که متاسفانه در ابتدا دوستان از دیدن  چند چیز افسرده وناراحت شدند یک شکسته شدن استالاکتیتها واستالاگمیتهای موجود درغار ودیگروجود زباله وچوبهای نیمه سوخته که نشانگر ورود افراد نا آگاه به این غار است. وسوم تخریب شدن ورودی یکی از دالانهی دیگر غار.همنوردان با گرفتن چند عکس و بازدید دیواره و بدنه تالار با احتیاط از غار خارج شدند وبا تعویض لباسهای گلی خود در ساعت 9:40 به سمت جاده رفتیم و با پیمودن 20 دقیقه در انتهای دره به چشمه گوارایی رسیدیم که درآنجا صبحانه خوردیم وساعت 10:40 به سمت قله شاه نشین رفتیم  که بعد از دومرحله استراحت پنج دقیقه ای در ساعت 13:20 روی قله مجاور بودیم وبعد از گرفتن چند عکس یادگاری همگی به سمت دره سیراب سرازیر شدیم . نهار را در کنار یکی از چشمه های آن دره خوردیم . ساعت  14 بعداز خوردن نهار همنوردان با گذر از جاده سیراب به سمت روستای هیو رفتیم که در نهایت در ساعت 16 همگی در کنار ماشین بودیم وبا خداحافظی از یکدیگر همگی یک روز خوش و پرخاطره را پشت سر گذاشتیم.  

همایش روز جهانی کوهستان برگزار شد 91/9/22

طبق برنامه پیش بینی شده مراسم بزرگداشت روز جهانی کوهستان با حضور فعالان بخش کوهنوردی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست و تنی چند از مسئولان شهرستان ساوجبلاغ راس ساعت 16 در روز چهارشنبه 22 آذر در سالن فرهنگسرای امام علی (ع) شهر هشتگرد به همت

کوهنوردان ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد- انجمن حفظ محیط زیست کوهستان- هیئت کوهنوردی شهرستان ساوجبلاغ و با حضور بیش از 300 نفر از علاقه مندان به رشته کوهنوردی و زیست محیطی استان های تهران، البرز، قزوین و با حضور ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ، اداره منابع طبیعی، اداره حفظ محیط زیست، ریاست هیئت کوهنوردی استان البرز و دیگر مسئولین شهری و رستایی برگزار گردید.

در این مراسم ضمن خیر مقدم توسط ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان و ریاست هیئت کوهنوردی استان البرز و نماینده اداره کل استان البرز و همچنین مدیر برگزاری همایش و نماینده انجمن حفظ محیط کوهستان در خصوص توسعه پایدار، مطالبی عنوان شد. رئیس اداره محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ در این خصوص گفت: تعامل و همکاری نزدیک کوهنوردان و اداره حفاظت محیط زیست دستاورد بزرگی به نام کوهستان سالم را به ارمغان خواهد آورد.
حمیدرضا لشگری افزود: حضور محیط بانان زحمتکش در کنار کوهنوردان عزیز توان هر دو را برای حفظ بهتر اکوسیستم شکننده کوهستان خواهد افزود. وی با بیان اینکه روز جهانی کوهستان، فرصتی برای آگاهی بخشی در زمینه‌ اهمیت کوه‌ها در زندگی است، ادامه داد: اهمیت کوهها و جنگلها و تاثیرات اقلیمی آن بر زندگی بشر انکار نشدنی است و وظیفه داریم از این سرمایه های طبیعی و خدادادی مراقبت کنیم.و در ادامه کلیپ های تصویری از مناطق کوهستانی شهرستان ساوجبلاغ و طالقان به اجرا درآمد.سپس سرود کوهستان توسط دانش آموزان مدرسه غیرانتفای مهر مادر هشتگرد به زیبایی اجرا شد. در حاشیه این همایش نمایشگاه عکس نیز برپا شده بود. در پایان این آیین از فعالان بخش کوهنوردی استان البرز تجلیل شد و به رسم یادبود، لوح این همایش به مسئولین و تشکل های زیست محیطی اهدا گردید و به بهانه حضور این جمع، از همالیانوردان امید استان البرز و استان تهران تقدیر به عمل آمد.
در پایان از مهمانان عزیز پذیرایی به عمل آمد و مراسم در ساعت 7 به پایان رسید.

(از این طریق از تمام همنوردان و دوستان که به عنوان ستاد اجرایی در پیش برد هر چه بهتر این برنامه حضور به عمل آوردند تقدیر و تشکر و خسته نباشید عرض می نمایییم

همایش روز جهانی کوهستان برگزار می گردد 91/9/22



توجه                             توجه  



سازمان ملل متحد سال ۲۰۰۲ را (سال جهانی کوه‌ها) اعلام کرد و از سال ۲۰۰۳ روز ۱۱ دسامبر هر سال مصادف با ۲۰ آذر ماه را بعنوان روز جهانی کوهستان نامگذاری نمود. هدف از اختصاص این روز، نقش و اهمیت بالای کوهستان بعنوان یکی از زیستگاه‌های مهم انسان و مهم‌ ترین پناهگاه‌های تنوع زیستی گیاهی و جانوری می‌باشد. علاوه بر آن کوه‌ها از مهم‌ترین منابع تامین کننده آب شیرین در جهان به شمار می‌آیند.

به همین مناسبت مراسم امسال روز جهانی کوهستان با حضور دوست داران طبیعت و کوهستان برگزار خواهد شد.


زمان:91/9/22 ساعت 16 الی 19
مکان:
هشتگرد-خیابان بانک ملی- روبروی خانه جوان- فرهنگسرای امام علی



پیشاپیش از حضور به موقع دوستان و همنوردان محترم سپاسگزاری می گردد