باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

آرزوی سلامتی برای تیم اعزامی "باشگاه کوه نوردان آرش" به قله برودپیک (8047 متر) - تابستان 1392

مطابق اخبار دریافتی از برودپیک، مطلع شدیم اعضای "باشگاه کوه نوردان آرش" پس از این که حدود ساعت 16:30 عصر سه شنبه 25 تیر ماه 1392 (به وقت ایران) موفق به صعود قله برودپیک (8047 متر) و گشایش و تکمیل "مسیر ایران" در جبهه جنوب غربی برودپیک شدند، اقدام به بازگشت و فرود می نمایند. نفرات صعود کننده به قله را آقایان "آیدین بزرگی"، "مجتبی جراحی" و "پویا کیوان" تشکیل می دادند. همچنین آقایان "رامین شجاعی" و  "افشین سعدی" نیز در کمپ سوم مستقر بودند. فراموش نکنیم اعضای تیم، پیش از صعود قله؛ از حوالی 7050 متر تا قله (8047 متر) اقدام به گشایش مسیر با نام "مسیر ایران" نموده و دو شب مانی در ارتفاعات 7450 متر و 8000 متر نیز انجام داده اند.


چهارشنبه 26 تیر ماه 1392:
آقای "کیومرث بابازاده" گفت: تصمیم گرفتیم مختصات GPS مسیر برگشت از گردنه را برای تیم بفرستیم؛ که این کار انجام گردید. از سوی دیگر، حدس می زدیم با توجه به نیاز اعضای تیم به آب و غذا؛ با "عزیز" (یک باربر ارتفاع پاکستانی) هماهنگ شد تا صبح پنجشنبه؛ مقداری آب و مواد غذایی و یک بیسیم شارژ شده، به کمپ سوم برودپیک ارسال گردد ...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پنجشنبه 27 تیر ماه 1392:
"آقای بابازاده" گفت: ساعت 4 صبح، "عزیز" (باربر ارتفاع) از کمپ اصلی به سمت بالا حرکت کرد. وی حامل آب، غذا و یک عدد بیسیم شارژ شده بود. و همراه "رامین شجاعی" به سوی گردنه رفت.
ساعت 6 صبح، آیدین تماس گرفت و گفت: مانند سابق، زمینگیر شده و قادر به حرکت نیستند. ساعت 8 صبح، 2 باربر پاکستانی که نیمه شب از کمپ؛ برای امداد حرکت کرده بودند، در منطقه ای بالاتر از کمپ سوم در حال تراورس به طرف گردنه برودپیک (محدوده حضور تیم برودپیک) مشاهده شدند. ساعت 9 صبح، یک تیم 2 نفره از کوه نوردان سوئیسی، که نیمه شب از کمپ اصلی کی 2 برای امداد حرکت کرده بودند؛ به حوالی کمپ 1 رسیده و اعلام کردند که قصد ادامه صعود را دارند.
ساعت 7 صبح، "آیدین بزرگی" که همراه "پویا کیوان" و "مجتبی جراحی" در ارتفاع حدود 7700 متر و خارج از مسیر عادی؛ در چادر مستقر بودند، طی تماس تلفنی اعلام کرد که حال مناسبی ندارند و نیازمند آب و غذا هستند.
ساعت 9:30 صبح، سرپرست تیم سوئیسی اعلام کرد که تیم های دیگری نیز تشکیل شده و قصد دارند به دنبال تیم نخست؛ صعود کنند.
ساعت 10 صبح، "آیدین بزرگی" مجددا تماس گرفت و وضعیتشان را بحرانی اعلام کرد.
ساعت 13 بعد از ظهر، در تماسی که با کمپ اصلی برودپیک برقرار گردید؛ مشخص شد که باربرهای ارتفاع پس از تلاشی ناموفق برای رسیدن به گردنه، متاسفانه به کمپ 3 بازگشته اند. همچنین تیم سوئیسی در تلاش برای رسیدن به کمپ 2 است.
حدود ساعت 13:30 بعد از ظهر، "عزیز" (باربر ارتفاع) به کمپ سوم رسید. ساعت 13:30 تلاش می شود افراد دیگری که در منطقه هستند، برای امداد رسانی به سمت گردنه صعود کنند. بلافاصله با "عزیز" تماس گرفته و از او خواسته شد که از کمپ سوم به همراه "رامین شجاعی" خود را به تیم برسانند.
متاسفانه به دلیل نامساعد بودن حال "رامین"، آن دو حدود ساعت 16 عصر؛ به سوی پایین برگشتند. ایشان از تهران نیز با شرکت خدمات دهنده به تیم برودپیک (شرکت ATP) صحبت کردند و از آن ها خواسته شد تا بدون نگرانی در مورد هزینه ها، نسبت به اعزام دو باربر ارتفاع به بالا اقدام نمایند. ضمنا تلاش گردید با دیگر کوه نوردان حاضر در منطقه؛ از جمله با تیم سوییسی مستقر در کمپ اصلی K2 و تیم مغولی برودپیک، هماهنگی هایی صورت گیرد تا در صورت امکان؛ آنان نیز به تیم ایرانی کمک کنند. همچنین، از شرکت ATP خواسته شد تا هماهنگی های لازم را برای پرواز بالگرد انجام دهند. مسئولین شرکت ATP نیز گفتند که این اقدامات را انجام می دهند.
ساعت 19:55 عصر، "آیدین بزرگی" از حوالی گردنه برودپیک با آقای "کیومرث بابازاده" تماس گرفت و گفت که چادرشان پاره شده؛ حال یکی از اعضای تیم خراب است و نیاز به آب، غذا و کمک برای فرود دارند. آقای "بابازاده" به "آیدین بزرگی" گفت: روز پنجشنبه تمام تلاش ها برای امداد رسانی به تیم صورت گرفته و مقداری آب و غذا هم به کمپ سوم ارسال گردیده است. ضمنا مختصات GPS محل استقرار خود را پیامک نموده و حداکثر مقاومت خود را بکنند تا فردا نیروی کمکی به ایشان برسد. پس از گفتگوهایی که روز پنجشنبه با کوه نوردان سوییسی و آمریکایی و نمایندگان شرکت ATP انجام شد، یک فراخوان برای امداد رسانی به تیم ایرانی برودپیک داده شد. (توضیح این که به باربران ارتفاع، در ازای مشارکت در کار جستجو و نجات؛، قول پاداش مالی خوب داده شد)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
جمعه 28 تیر ماه 1392:
ساعت 16:45 عصر؛ "رامین شجاعی" برای کنترل و تشکیل گروه های امدادی بعدی، از کمپ 3 خود را به کمپ اصلی رساند و به وسیله ایشان و ستاد تشکیل شده در تهران، تماس های لازم با شرکت ATP و کوه نوردان مستقر در کمپ های اصلی برودپیک و K2 گرفته شد.
جمعه شب؛ دو نفر باربر ارتفاع که در کمپ 3 مستقر هستند، سعی می کنند در تلاش مجدد؛ خود را تا ساعت 7 صبح شنبه به گردنه برسانند، که وقت کافی برای جستجو داشته باشند.
بعد از اعلام وضعیت، توسط ایشان؛ کوه نوردان سوئیسی که در کمپ 2 مستقر هستند با لوازم و تجهیزات بعدی، خود را به گردنه می رسانند. تیم های دیگری نیز در حال تشکیل است که قرار بود از روز شنبه 29 تیر؛ عازم گردنه شوند. تماس دائم بین کمپ اصلی برودپیک و ستاد تهران، برقرار است.
تا ساعت 22:00 جمعه شب، از طرف "آیدین" تماسی گرفته نشده است.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
شنبه 29 تیر ماه 1392:
ساعت 7 صبح؛ دو باربر ارتفاع به گردنه رسیدند. ظاهرا" برای این که دید بهتری نسبت به منطقه داشته باشند، گردنه را طی نموده و مقداری از مسیر قله فرعی را صعود کرده اند؛ که در مقدار کمی خارج از مسیر، یک جسد دیده اند. چیزی و یا شخص دیگری دور و برش نبوده است. به احتمال زیاد، این جسد متعلق به کوه نورد شهیر لهستانی؛ Maciej Berbeka  است که از زمستان سال قبل؛ آن جا مانده و هنوز پیدا نشده بود. موضوع و ادامه کار؛ به وسیله بی سیم به شرپاها تفهیم شد، که بچه ها با هم هستند و درست تجسس کنند. تیم سویسی و چند تیم دیگر، منتظر نتیجه جستجوی شرپاها هستند.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
منبع : سایت هیئت کوهنوردی استان تهران

باشگاه کوهنوردی پیام  برای کلیه نفرات این تیم و تمامی گروه های امدادی حاضر در منطقه، آرزوی سلامتی و ایمنی دارد.

تقویم پیش بینی شده سه ماهه تابستان سال 92

توضـیحات

سرپرست برنامه

مـدت

ارتفاع(متر)

عنوان برنامه

تاریـخ

ردیف

جاده چالوس روستای کلوان

آقای نادر یوسفی

یک روزه

4300

کهار به ناز

92/4/7

1

روز ملی دماوند

(اجرای همایش)

آقای یونس رضاخانی

دو روزه

5671

دماوند

92/4/14

2

شهرک هیو

خانم شعبانی

شبانه

5671

آب زندگانی

92/4/21

3

منطقه شاتوت

آقای کبودوند

آقای رضاخانی

یک روزه

 

--

آموزش اصول سرپرستی

( شاه توت)

92/4/28

4

منطقه چمبورک- هیو

آقای رضا جلیوری

یک شبانه روز

--

کلاس آموزش سنگ نوردی

92/5/4

5

منطقه آبیک

آقای فرشاد رضاخانی

یک شبانه روز

 

پیغمبر کوه

92/5/11

6

تبریز

 

روستای شلمزار

آقای نادر یوسفی

 

خانم صدیقی

دو روزه

 

یک روزه

4811

 

2650

سبلان

 

آسمان کوه

92/5/18

 

92/5/19

 

7

مشترک با هامون کرج منطقه روستای فشند

 

آقای ارسطو آقا احمدی

 

یک روزه

 

3150

 

خراسان کوه

 

 

92/5/25

 

8

منطقه طالقان از روستای براچان

 

منطقه هیو

 

آقای رضا جلیوری

 

خانم لیلا رجبی

 

دو روزه

 

یک روزه

 

4850

 

--

علم کوه

 

 

آب زندگانی

92/5/31

 

 

92/6/1

 

9

طالقان. روستای فاریان

 

 

منطقه شهرک هیو

آقای محمد آقا احمدی

 

 

آقای نوروزی

یک روزه

 

 

یک روزه

 

 

3950

ماسه چال

 

شاه بتن به امامزاده

 

 

92/6/8

 

10

 

کرج جاده چالوس

 

روستای شلمزار

 

آقای رحیم رحیمی

 

خانم زارع

یک روزه

 

 

یک روزه

 

3850

 

2650

کرچان

 

 

آسمان

92/6/15

 

 

92/6/15

11

روستای ورکش طالقان

 

آقای رضا جلیوری

یک روزه

 

کلاس آموزش سنگ نوردی

92/6/22

12

منطقه تهران

 

 

روستای ولیان

آقای فرشاد رضا خانی

 

 

آقای اسحاق عبدی

یک روزه

 

 

یک روزه

3960

 

 

3300

توچال

 

اودل

 

92/6/29

 

 

13

گزارش برنامه خرس چر(4120 متر)

برنامه قله خرس چر پیام ساوجبلاغ  مشترک با خانه ی کوهنوردان  نظر آباد، روزهای پنجشنبه  و جمعه مورخ 92/3/30.31 برگزار گردید. ساعت 7/9 دقیقه صبح پنج شنبه از هشتگرد به سمت طالقان (روستای پراچان )حرکت نموده و ساعت 11:30دقیقه به روستای پراچان طالقان رسیدیم .پس از مشخص شدن جلو دار و عقب دار و تقسیم چادر بین اعضای گروه ساعت 12 از پراچان حرکت نمودیم پس از گذشتن از سومین پل بر روی رودخانه، از سمت راست مسیر، پاکوبی وجود دارد که امتداد این مسیر به دره ای منتهی می شود که به دلیل وجود درختان و باغ ها از ابتدای مسیر مشخص نیست . پس از طی قسمتی از مسیر در امتداد رودخانه ، به آبشار زیبایی رسیدیم و پس از گرفتن چند عکس به راه خود ادامه داده  و با خروج از دره ساعت 13:50دقیقه به گوسفندسرا رسیده و پس از توقفی کوتاه دوباره به میسر خود ادامه دادیم.در ساعت 14:45ابتدای یال مشرف به تیغچالک کمی بالاتر از رودخانه برای صرف نهار توقف نموده و ساعت15:30 شیبی را که به یال منتهی می شد طی کرده و باقیمانده راه را بر روی پاکوب به سمت تیغچالک طی نمودیم. ساعت 18 به تیغچالک رسیدیم که محلی ها برای دسترسی به آب لوله ای را در آنجا قرار داده اند.پس از برداشتن آب به سمت رمضان دره حرکت نمودیم.پس از پشت سر گذاشتن چند برفچال به سمت رمضان دره سرازیر شدیم که دارای آب بسیار گوارایی می باشد در ساعت 20در محل گوسفند سرا اقدام به برپایی چادرها نمودیم . در ضمن در طول مسیر لوله ی آبی(به طول 16 کیلومتر) که اهالی روستای دیزان برای تأمین آب شرب روستا از رمضان دره به دیزان تعبیه نمودند، قابل مشاهده بود .

صبح روز جمعه ساعت 5:5 دقیقه ی صبح به سمت قله ی خرس چر حرکت کرده ،در زیر قله، شیب تندی به همراه سنگ های ریزشی وجود داشت که همنوردان با احتیاط و دقت از آن عبور نمودند .پس ازآن قسمت آخر مسیر را نیز دست به سنگ  شده  و با بستن طناب همنوردان یکدیگر را برای صعودی بی خطر حمایت نمودند و در نهایت ساعت 8:5 دقیقه به قله رسیدیم و از مناظر زیبای اطراف آن که شامل کوههای آزاد کوه ،شاه البرز، علم کوه ، لشکرک و......لذت بردیم. پس از گرفتن عکس ساعت 8:35 دقیقه به سمت چادرها حرکت کرده ساعت 10:15 دقیقه به محل  برپایی چادرها رسیدیم و پس از استراحتی کوتاه ساعت 10:45 به سمت پایین سرازیر شدیم ساعت 14:30 دقیقه در میان باغ ها به صرف نهار پرداختیم و در نهایت ساعت 15:15 دقیقه به روستای پراچان رسیدیم .و ساعت 18:30 دقیقه به نظر آباد و هشتگرد رسیدیم .

نفرات شرکت کننده:

 آقایان :رضا جلیوری (سرپرست باشگاه پیام ساوجبلاغ) ، نادر یوسفی ، ارسطو و محمد آقااحمدی .

 خانم ها :طاهره زارع و فاطمه حاجی.

آقایان : علیرضا یوسفیان (سرپرست خانه کوهنوردان نظر آباد) ، احمد روزبهانی ، رضا اسدی ، یوسف تقی زاده ، سهراب کاکاوند ، حسین عمرانی .(بهرام خانی و مهدی صادق زاده، میهمان ).

 

گزارش برنامه صعود مشترک باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ و کوهنوردان هیئت کارگری استان همدان به قله سپید قطور(مادیان کوه)

تاریخ صعود92/3/14.15 – ارتفاع قله: 4180متر ... تعداد نفرات شرکت کننده: باشگاه پیام 6: نفر  استان همدان:  27نفر

سرپرست برنامه باشگاه کوهنوردی پیام: فرشاد رضاخانی- سرپرست فنی برنامه یونس رضاخانی (آقایان نادر یوسفی- تراب سرعتی- ارسطو احمدی- تیمور کبودوند)


سرپرست برنامه کوهنوردی کارگران همدان: علی کاویانی- سرپرست فنی برنامه: مسعود عسکری و تعداد شرکت کنندگان هیئت همدان 27نفر

مسیرهای قابل صعود: 1- از روستای دنبلید با طی 6ساعت کوهنوردی و گذر از مزرعه خزه یورد و مونداچال و کبودگهره و سیب بنه و ماله خانی .. دسترسی به فاصله هر نیم ساعت به آب و چشمه های گوارا

2- از روستای صوهان به چشمه دانخانی و گذر از جنوب قله کله سنگ و دوبرار و طی شیب تند و عبور از دانخانی و تراورس به گردنه معلم خانی و منطقه نگار چشمه ....

ساعت حرکت از روستای صوهان طالقان 9 صبح به اتفاق هیئت کوهنوردی کارگری استان همدان پس از طی 1.5 ساعت  و صرف صبحانه ساعت 10.5 در محل چشمه دانخانی – وطی مسیر تا منطقه دانخانی نگار چشمه و صرف نهار ساعت 14 و حرکت به طرف قله تا ساعت 5 بعد از ظهر و ایجاد کمپ و شب مانی  در ارتفاع 3300متر(توقف شبانه) حرکت ساعت 4صبح مورخ 92/3/15 به سمت قله و طی مسافت به مدت 4ساعت وصعود به قله در ساعت 8 صبح و گرفتن عکس یادمان وتماشای مناظر زیبااز طرف قله و شاه البرز  و برگشت به کمپ ساعت 10.30 صبح و استراحت و جمع آوری چادرها و حرکت به منطقه مالخانی و نگار چشمه و صرف نهار در برگشت در چشمه دانخانی ساعت 14 و فرود به روستای صوهان 17بعد از ظهر  و اتمام برنامه.
*نگار چشمه واقع در منطقه معلم خانی منطقه عاشقانه عزیز و نگار طالقانی بوده که داستان واقعی عاشقانه آنها در کتابی به نام عزیزو نگار  به صورت شعر جمع آوری شده که در تاریخ ادبیات طالقان جایگاه ویژه ای دارد که آرامگاه نمادین آنان در مزار روستای آردکان واقع است.

با تشکر از همکاری همه جانبه همنوردان عزیز استان همدان و باشگاه شقایق.

تهیه گزارش: فرشاد رضاخانی