باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

صعود شبانه به دکل 95/3/21


در روز پنجشنبه 95/3/21 به رسم سالهای قبل در ماه مبارک رمضان با حضور 13 نفر از اعضای باشگاه کوهنوردی پیام ساعت 20 از انتهای شلمزار به سمت امام زاده موسی حرکت کردیم. بعد از صرف افطار به سمت چشمه اب زندگانی ادامه مسیر دادیم و نهایتا 23.15 به دکل مخابراتی رسیدیم. سپس به سمت چشمه سرازیر شده و ساعت 1.30 در پارکینگ شلمزار بودیم.
افراد شرکت کننده: یونس رضاخانی-ارسطو اقا احمدی-رحیم رحیمی-بهرام امین لو-الهه شیرزادی-لیلا رجبی-قربانی-مهدی میرزاییان به همراه 2 مهمان-رضا بزرگی-محمد صابری زاده -مرجان حیدرزاده
سرپرست برنامه : مرجان حیدرزاده

پیام تسلیت

Image result for ‫پیام تسلیت مادربزرگ‬‎

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

همنورد گرامی: سرکار خانم لیلا رجبی

ضایعه درگذشت مادربزرگ مهربان و مومنتان را از صمیم قلب تسلیت عرض می کنیم

خداوند متعال روح پاکش را با سرورش فاطمه زهراء محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید

باشگاه کوهنوردی پیام

گزارش برنامه صعود به قله کهار - 4050 متر- 95/3/7


مطابق قرار روز پنج شنبه مورخ 95/3/6 و اعلام بستن نفرات راس ساعت 6 بعد از ظهر پنج شنبه ساعت حرکت و مکان طی تماس تلفنی با تک تک افراد مشخص گردید .و قرار شد راس ساعت 4:45 دقیقه صبح جمعه روبروی اداره پست هشتگرد افراد حضوربهم رسانند که جا دارد از کلیه همنوردان بابت عدم تاخیر تشکر و قدرددانی بعمل آید .راس ساعت 5 از مبدا حرکت نموده و ساعت 6:30 دقیقه در مقصد کلوان توقف نمودیم .

پس از آماده شدن افراد پستهای مربوطه توسط سرپرست به افراد اعلام و راس ساعت 7 صبح حرکت را به سمت قله آغاز نمودیم . هوا بسیار عالی و طبیعت آرام و سرسبز. پس از طی شدن زمان حدود 2:30 دقیقه راس ساعت 9:30 صبح به جانپناه کهار رسیدیم .پس از مدت 15 دقیقه کلیه افراد بغیر از سرپرست و یکی از بانوان همنورد و بالطبع عقب دار گروه آماده صعود به قله شدند . جهت هماهنگی بیشتر خانم حیدر زاده بعنوان سرپرست از مسیر جانپناه به قله انتخاب و گروه را در این مورد یاری دادند . جادارد از ایشان تشکرویژه بعمل آید .

پس از طی حدود 2:45 دقیقه زمان گروه راس12:45 دقیقه به قله رسیده و پس از 15 دقیقه استراحت حرکت بسمت جانپناه را آغاز نموده و ساعت 2:45 دقیقه با جانپناه رسیده و با یک استراحت کوتاه عازم شدند . ساعت 17:30در محل یک باغ کوچک برای صرف غذا توقف نموده و در نهایت راس ساعت 18 به محل پارک ماشینها بازگشته و بسمت منزل حرکت نمودیم . در انتها با تماس تلفنی از صحت و سلامت افراد اطمینان حاصل گردید.

خوشبختانه از نظر زیست محیطی طبیعت سالم ودرحد انتظار بود . تقریبا هیچ نشانی از سوختگی گیاهان و یا تخریب دستی مشاهده نشد . پاکوب کوهنوردی نیز در اکثر نقاط ثابت و مشخص بود که توسط سایر کوهنوردان رعایت های لازم انجام شده است . از نظر زباله خوشبختانه بجز چند مورد جزئی که آن هم در حد توان توسط مسئول محیط زیست خانم حیدری که همینجا از زحمات ایشان نیز قدردانی میگردد ، جمع آوری گردید .

گزارش کلاس کاراموزی یخ و برف مقدماتی بانوان باشگاه کوهنوردی پیام

با توجه به اطلاعیه باشگاه کوهنوردی شقایق مبنی بر برگزاری دوره یخ برف مقدمانی سه نفر از اعضای باشگاه پیام در این دوره ثبت نام نمودیم کلاس آموزشی از تاریخ 95/2/29 لغایت 95/2/31در محل اوشوم فشم منطقه ی حسن در تهران برگزار شد.

اعضای شرکت کننده در کلاس :مهسا دلشادی ،طاهره زارع،الناز زیرک  

تعداد نفرات 16 نفرکه  در دو تیم گروه بندی شدند .

نام مربی: خانم رضوان سلماسی ازاستان همدان   و کمک مربی: خانم  شهناز فرهادی ازاستان کرمانشاه

طبق هماهنگی های انجام شده لوازم و وسایل مورد نیاز دوره را از باشگاه تهیه نموده و ساعت 4:15 صبح دقیقه از هشتگرد با وسیله شخصی به سمت کرج، میدان توحید حرکت کردیم و در ساعت 4:45 دقیقه به جمع دوستان دیگر از باشگاه شقایق  پیوستیم و پس از ملحق شدن سایردوستان ساعت 5:30 به سمت منطقه حسن در حرکت کردیم  پس ازترک مینی بوس و تهیه آب معدنی به سمت محل آموزش حرکت نمودیم .پس از معرفی مربیان  و کارآموزان به یکدیگر  روز اول را به یادگیری اصول گامبرداری در برف و انواع روش های آن از قبیل آلمانی ،فرانسوی ،پلکانی و نحوه ی گام برداری وتروارس از مسیرهای برفی وآشنایی با اصطلاحات پای کوه و دره و ....پرداختیم همچنین انواع سر خوردن بر روی برف بدون ابزار و با ابزار را تمرین نمودیم. پس از اتمام آموزش در روز اول به دلیل هوای نامساعد و وزش باد به سمت پارکینگ بازگشته و چادرها را در آنجا برپا نمودیم در طول شب بارندگی شدید به همراه رعد و برق ادامه داشت.

صبح روز دوم پس از خوردن صبحانه و جمع کردن چادرها به سمت محل آموزش حرکت کردیم در روز دوم به یادگیری اصول گام برداری با کلنگ و تکنیک های گام برداری  پرداختیم در ادامه با ابزارهای فنی و انواع طناب ها آشنا شدیم همچنین اصول اولیه کارگاههای قارچی و دفن کلنگ را آموختیم پس از اتمام آموزش روز دوم دوباره به محل پارکینگ بازگشته و چادرها را برپا نمودیم .

 روز سوم  پس از رسیدن به محل آموزش  به دلیل هوای نامساعد و رعد و برق مجدد به سمت پارکینگ برگشته  و پس از مساعد شدن هوا بازگشته و باتکنیک های صعود کرده ای آشنا شدیم (زیگزاگی و مستقیم)و هر دونفردر غالب یک تیم به زدن  کارگاه مشغول شدیم  همچنین  روش های  فرود خمبو،اسکاتلندی،دولفری و فرود اس  را تمرین نمودیم ودر ادامه انواع قفل حمایت و قفل هشت را آموختیم.در پایان، روز جمعه ساعت 12 ظهر کار خود را پایان داده و به سمت مینی بوس حرکت کردیم ودر ساعت  3:30به کرج بازگشته و با ماشین شخصی به هشتگرد مراجعت نمودیم.

انتخاب آقای یونس رضاخانی بعنوان داور سومین جشنواره صعودهای برتر

انتخاب آقای یونس رضاخانی بعنوان داور سومین جشنواره صعودهای برتر

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، اسامی داوران سومین جشنواره صعودهای برتر را به این شرح اعلام کرد: آقایان: محمد حسن نجاریان، رئیس هیات داوری، امیر جابر انصاری، یونس رضاخانی، ناصر جنانی و سرکار خانم پروین رضایی . رزومه تیم داوری متعاقبا اعلام خواهد گردید.

میلاد امام مهدی(عج) سفینه نجات و امید حیات، بر عاشقانش مبارک باد.

Image result for ‫تبریک نیمه شعبان‬‎
بشکفت به شوق و شعف و زمزمه امشب
گل از گل لبخـند بنی فاطمه امشب
مرغان بهشتـی شده آواره مهدی(ع)
گـردند به دور و بــرِِ گهـواره مهدی(ع)