باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه صعود به قله درفک"2772 متر" 94/3/21.22

درفک نام قله‌ای در استان گیلان و در رشته‌کوه البرز است. قله درفک، پرترددترین قله این منطقه، در رشته کوههای البرز غربی در ۲۷کیلومتری شمال شرقی شهرستان رودبار و بخش رحمت‌آباد و بلوکات، دهستان دشتویل در منطقه جنگلی سیاهکل واقع شده است.قلهٔ درفک در ارتفاع ۲۷۳۳ متری البرز غربی در کوه‌های گیلان قرار دارد. این قله را از چند مسیر می‌توان صعود کرد.

مسیر ۱- سیاهکل - دیلمان – شاه شهیدان – اربناب - قله درفک

مسیر ۲- رستم‌آباد – توتکابن – دشت ویل – دفراز - قلهٔ درفک

کاسهٔ درفک محل ییلاق دامدارانی است که در تابستان از روستاها و جنگل‌های دم‌کرده به این قلّه کوچ می‌کنند. در کاسهٔ درفک یک غار وجود دارد که ییلاق‌نشینان منطقه در تابستان از یخ‌های آن به عنوان منبع آب استفاده می‌کنند. از نقاط دیدنی این کوه، یخچال درفک (کاسه آتشفشان در قله آن) می‌باشد که در این قسمت دامداران کلبه‌های زیادی ایجاد کرده‌اند و در فصول بهار و تابستان مورد استفاده آنها قرار می‌گیرد و در گوشه‌ای دیگر از کاسه درفک نمادی زیبا و عمیق واقع شده است که به جهت ذخیره شدن برف زمستانی در درون آن (به سبب شکل خاص دهانه) و تبدیل آنها به یخ زیبایی خاص را در غار تشکیل می‌دهد و لازم است ذکر شود شیب غار زیاد بوده و پیمایش درون غار را با مشکل روبرو می‌سازد.در ضلع شمالی قله دیواره۵۰۰ متری آهکی بلندی قرار دارد و از جمله دیدنی‌های آن می‌باشد

در تاریخ 94/3/21 راس ساعت 2 بعد از ظهر از محل اداره ورزش و جوانان به سمت روستای ادبناب حرکت کردیم که ساعت 7.30بعد ازظهر به روستای اربناب رسیدیم که از قبل تصمیم به شب مانی در این روستا را داشتیم.

روز جمعه 94/3/22 ساعت 4 از خواب بیدار شده و ساعت 5 به سمت قله حرکت نمودیم.ساعت 8.30 صبح به غار یخی چهل معصوم رسیدیم که بسیار زیبا بود و بعد از بازدید از غار ساعت 9.30  به سمت قله حرکت کردیم.ساعت 10.30به قله رسیدیم بعد از گرفتن عکس واستراحت مختصر به سمت روستای ادبناب حرکت نمودیم که در مسیر گروه های متعددی از کوهنوردان به سمت قله می رفتند که شاخص آنها هیئت کوهنوردی طالش بود که تعدادی متشکل از آقایان و بانوان حدودا 130نفر بودند.

ساعت 12.30به روستای ادبناب رسیدیم که بعد از استراحت  به امامزاده نور العرش رفتیم. ساعت14.20 به سمت هشتگرد حرکت نموده که نهایتا ساعت 8غروب هم به هشتگرد رسیدیم.

سرپرست برنامه و مسئول امداد:
خیرالله آریایی نژاد

جلودار وراهنما : پرویز کرمیار

مسئول فنی: شریف الله سیفی

عقب دار : مهدی کاظمی

مسئول محیط زیست : حسین اکبری

عکاس :مجتبی یوزباشی

نکته : غار یخی در گودی بین خط الراس های قلل درفک واقع شده که به نقل از محلی ها امامزاده چهل معصوم در آنجا بوده.گودی بین قلل محل اسقرار خانه های گوسفنداران می باشد که چندین گودی هم به صورت دست ساز درست شده جهت آب دادن به گوسفندان.


اسامی افراد صعود کننده به قله درفک:

شریف الله سیفی-ارسطو آقااحمدی-پرویز کرمیار-مصطفی ناصرزارع-رضا خراط پور-اکبر خلقی-محمد جعفر سیفی-مجتبی یوزباشی- مهدی کاظمی-ولی الله حسن پور-یدالله مهدوی-خیرالله آریایی نژاد-مهدی میرزائیان-زینب میرزائیان-قدیر بیگ پور-حسین اکبری

گزارش برنامه صعود به قله آزادکوه "4390 متری" 93/3/13.14


آزاد کوه نام یکی از بلندترین قله‌های مرکزی البرز در استان مازندران با ارتفاع 4390 متر است. اسم آزادکوه توسط محلیان ساکن اطراف برای این کوه گذاشته شده‌است و شاید دلیل این نام‌گذاری این باشد که این کوه به صورت مخروطی بوده و با ارتفاعات اطراف ارتباط ندارد. نام دیگر این کوه "شاهزاده کج گردن" است و به صورت کلی چهار مسیر برای صعود به آن وجود دارد که مسیر نزدیک آن از روستای کلاک آغاز میشود. این قله تنها به وسیله یال جنوبی به دیگر قلل منطقه متصل است.

مسیر شمال شرق مسیر رایج‌ و نزدیک‌ترین مسیر صعود به قله است و از روستای کلاک بالا آغاز می‌شود و با عبور از گردنه چورن به قله می‌رسد. صعود از این مسیر در تابستان بین ۱ تا ۲ روز طول میکشد.

مسیر جنوب غرب طولانی‌ترین مسیر است و از روستای وارنگه رود آغاز می‌شود و پس از پیمایش دره وارنگه رود وارد دره شیر کمر و دشت سوتک می‌شود و با عبور از گردنه سوتک و دشت کمانکوه از طریق گردنه چورن به قله می‌رسد.

مسیر شمالی از روستای نسن آغاز می‌شود و با عبور از دشت کمانکوه و گردنه چورن به قله آزاد کوه می‌رسد. صعود از این مسیر حدود ۲ روز طول می‌کشد.

مسیر شرقی از روستای ناحیه آغاز می‌شود و با عبور از گردنه چورن به قله آزادکوه ختم می‌شود.

هیچ پناهگاهی در هیچ‌یک از راه‌ها وجود ندارد و هر کس که قصد صعود دارد باید با خود چادر حمل کند. صعود به این کوه در زمستان آسان نیست زیرا خطر ریزش بهمن وجود دارد.

آزادکوه پس از خلنو مرتفع ترین قله در البرز مرکزی است. این قله در جناح شمالی خلنو و در نزدیکی کوه های نور قرار دارد. قله سرچشمه اصلی رودخانه هراز است و در امتداد جنوبی رشته کوه وروشت تا کوه گرگ واقع شده است.

تیم 11 نفره باشگاه کوهنوردی پیام صبح روز چهارشنبه، 13 خرداد 94 راس ساعت 13.30 بامداد از نظرآباد و 4 بامداد از هشتگرد به سمت جاده چالوس حرکت کردیم. بعد از عبور از کرج و جاده چالوس ساعت 7 صبح به روستای وارنگه رود رسیدیم. و ساعت 7.30 حرکت خود را آغاز نمودیم.

بعد از انجام حرکت کششی و  طی مسیر یک ساعت و نیمه تصمیم به صرف صبحانه گرفتیم.با ادامه حرکت در کنار چشمه محیط بانی توقفی کوتاه نمودیم. بعد از عبور از دشت و قلل زیبای سوتک به سمت یخچال حرکت نمودیم . ساعت 15 به صرف نهار مشغول شده و سپس به سمت یخچال در هوایی ابری ادامه مسیر دادیم. پس از عبور  از یخچال ها به دریاچه زیبای کمان کوه رسیدیم که قله زیبای آزاد کوه روبرویمان قرار داشت.

با توجه به نزدیک شدن به قله سرماهو و برودت هوا با پوشیدن لباس های مناسب به مسیر ادامه دادیم. با توجه به وزش باد شدید و سرد شدن نسبی هوا سرپرست برنامه به همراه مسئول فنی جهت پیدا نمودن محل برای پربایی چادرها از سایرین از مسیر گردنه خاک سرخ عبور و محل را بازدید کردند و سپس در ساعت 18 در قسمت پایین گردنه به سمت غرب تصمیم به برپایی کمپ ها گرفتیم.

14 خرداد ساعت 5 بامداد از خواب بیدار شده و ساعت  6.10 صبح به همراهی 6 نفر از همنوردان به سمت قله حرکت نمودیم. مسیر قله دارای شیب تند و شنی بوده که به همین دلیل با قدم های آهسته طی مسیر نمودیم. در نهایت ساعت 7.50 به قله زیبای آزادکوه با ارتفاع تقریبی 4400 صعود نمودیم.

در ساعت 9.20 به محل برپایی کمپ ها رسیده و مسیر بازگشت را به همراه دیگر همنوردان از روستای کلاک در پیش گرفتیم. در طول مسییر با گروه های متعددی از استان هایی چون ایلام، آذربایجان، اصفهان، همدان و ...که از مسیر کلاک قصد صعود داشتند برخوردیم.

در ساعت 13 ظهر به روستای کلاک رسیده و به سمت پل زنگوله وشهرستان ساوجبلاغ راهی شدیم.

اعضای تیم : شریف الله سیفی.مهدی کاظمی.عوض امینی.ولی اله حسن پور.یداله مهدوی.کیوان اهاری.ایرج کاکاخانی.مرتضی رکوتا.مهدی آزاد فلاح.

خانم ها : پالیزدار.لیلا رجبی

سرپرست برنامه و جلو دار: شریف الله سیفی

عقب دار: کیوان آهاری

مسئول فنی:مهدی کاظمی

مسئول امداد: عوض امینی

عکاس و مسئول محیط زیست: مرتضی رکوتا

گزارش: مرتضی رکوتا.شریف الله سیفی

 

دومین اردوی هیمالیانوردی استان البرز / قله سفید قطور

ایمیل

دومین اردوی هیمالیانوردی استان البرز / قله سفید قطور

بدین وسیله به استحضار می رساند دومین برنامه اردوی هیمالیانوردی استان البرز ( صعود قله سفید قطور ، روستای سوهان طالقان ) به شرح ذیل برگزار می شود :

 زمان اجرا : پنجشنبه و جمعه ، 28 و 29 خرداد 94

زمان و مکان پذیرش : پنجشنبه 28 خرداد 94 ساعت 9/30 صبح ، ضلع جنوبی میدان سپاه

اهداف اردو : تمرین گام برداری و برقراری بارگاه ، پوشاک و کوله چینی

لوازم و تجهیزات لازم : پوشاک مناسب فصل ، تغذیه برای دو روز ، لوازم انفرادی ، کیت بقا ،کلنگ و لوازم شب مانی

توجه :

حضور کلیه شرکت کنندگان الزامی است .

 سرپرست برنامه : وحید عبدی

 مسئول پذیرش : بابک مویدی

 کمک مربی : نادر قاسمی

مربی : رضا بزرگ امید

گزارش برنامه صعود به قله شصت مردان 94/3/1

در تاریخ 94/3/1 راس ساعت 5 صبح از نظرآباد ساعت 5:15 دقیقه صبح ازهشتگرد تعداد 21 نفر از همنوردان بایک دستگاه مینی بوس حرکت کرده و ساعت 6:15 صبح از میدان ولیان که با اضافه شدن 13 نفر به صورت مهمان جمعا 34 نفر به طرف چشمه سوتک ولیان حرکت و با طی نمودن مسیر راه در انتهای مسیر ماشین رو توسط مسئول برنامه برای مدت 5 دقیقه حرکت های کششی انجام شد. و از آن نقطه آقای یونس رضاخانی با تعدادی از هم نوردان که عبارتند از آقایان جوکار، آقا احمدی، امین لو، اکبری، عباسی و رکوتا  و خانم رجبی برای صعود به قلل گزنه یورد، اودل و شاه کرم جدا شده و 27 نفر دیگر مسیر پاکوپ به طرف چشمه سوتک را ادامه دادند. و راس ساعت 8:50 به چشمه رسیده و ساعت 11:5 در منتها الیه یال که به خط الراس منتهی می شود رسیده سپس از قسمت و مسیر یال به قله شصت مردان صعود نمودند و در ساعت 14 بعد از ظهر به محل چشمه بازگشته و با سایر هم نوردان برای مدت 30 دقیقه استراحت و به طرف روستای ولیان حرکت نموده و در ساعت 16 از میدان ولیان به منزل بازگشتند.

سرپرست و گزارش برنامه: آقای حسین فروغی

مسئول فنی تیم: آقای شریف اله سیفی

سر قدم: آقای ارسطو آقا احمدی

عقب دار: آقای مهدی کاظمی

مسئول محیط زیست: آقای محمود عسگری

امداد و نجات: آقای آریایی نژاد

عکاس: آقای عوض امینی

نفرات شرکت کننده:

حسین فروغی، شریف اله سیفی، عوض امینی، محمود عسگری، پشنگ پور، بیک پور، محمد آبادی، دین محمدی، رجبی، راخانی، احمدی، کاظمی، امینلو، رکوتا، اکبری، جوکار، آقا احمدی، حسین زاده، خدادای

و تعداد 13 نفر به صورت مهمان حضور داشتند و جمعا 34 نفر.

"میلاد با سعادت منجی عالم بشریت برهمه همنوردان مبارک باد"


گفتم که خدا مرا مرادی بفرست

توفان زده‏ ام مرا نجاتی بفرست

فرمود که با زمزمه یا مهدی

نذر گل نرگس صلواتی بفرست

برگزاری اولین مرحله اردوی هیمالیانوردی استان البرز / قله شاه کرم

برگزاری اولین مرحله اردوی هیمالیانوردی استان البرز / قله شاه کرم

اولین مرحله دوره هیمالیانوردی استان البرز، روز جمعه 8 خرداد 94 با هدف صعود به قله شاه کرم ، آموزش گام برداری و برقراری بارگاه برگزار گردید . روز جمعه تعداد 23 نفر از پذیرفته شدگان دوره با هماهنگی قبلی ساعت 6 صبح در میدان ولیان گرد هم آمدند . پس از جابجایی بارها با دو دستگاه نیسان به سمت پل فلزی حرکت کردیم . قبل از صعود، اهداف ، قوانین و مقررات حاکم بر دوره برای شرکت کنندگان تشریح شد .

برگزاری اولین مرحله اردوی هیمالیانوردی استان البرز / قله شاه کرمحدود ساعت 8 صبح حرکت به سمت قله آغاز شد . در بین راه موارد مختلفی چون اصول صحیح گام برداری ، تجهیزات و کفش مناسب توسط آقای پرتوی نیا آموزش داده شد . نهایتا ساعت 13:30 کل نفرات تیم به قله رسیدند .

برگزاری اولین مرحله اردوی هیمالیانوردی استان البرز / قله شاه کرم

بعد از استراحت ، از قله فرود آمده و به محل چشمه رسیدیم . بعد از صرف ناهار اصول برپائی چادر در ارتفاع برای حاضرین تشریح شد و شرکت کنندگان در دسته های چهارتایی مشغول برقراری کمپ های خود شدند . در نهایت نیز اشکالات هر یک از شرکت کنندگان در این زمینه توسط مربی توضیح داده شد .

سرپرست : وحید عبدی
مسئول فنی : نادر قاسمی
مربی : احسان پرتوی نیا