باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

مراسم گردهمائی تشکلهای محیط زیستی و کوهستان استان البرز در شهرستان نظرآباد برگزار گردید

به مناسبت روز جهانی کوهستان، گردهمایی با بیش از 300 نفر از اعضا تشکل های محیط زیستی و کوهنوردان استان البرز در شهرستان نظرآباد(فرهنگسرای مهر)، روز چهارشنبه 92/9/20 از ساعت 16:30 الی 20 توسط هیئت کوهنوردی و صعودهایورزشی شهرستان نظرآباد و دفتر نمایندگی انجمن کوهنوردان ایران (نظرآباد-طالقان-ساوجبلاغ) برگزار گردید.دراین برنامه آقای کرمی رئیس اداره ورزش شهرستان نظرآباد با توجه به کوهنورد بودنشان با جامعه کوهنوردی ابراز همدلی نمودند. سپس آقای عبدالله اشتری مدیر عامل حفظ محیط کوهستان مطالب ارزشمندی را در غالب آموزش و اهمیت کوهستان در حفظ ذخائر آب و پوشش های گیاهی و غیره عنوان نمودند. سخنران بعدی آقای خزائی، رئیس هیئت کوهنوردی استان البرز نیز در مورد این روز مطالبی ایراد فرمودند. آقای لشگری معاون مدیر کل محیط زیست استان البرز نیز به اهمیت کوه ها و زیست گاه وحوش اشاره فرمودند. در ادامه کلیپهای زیبایی در خصوص محیط زیست، جاذبه های گردشگری کوهستان های استان البرز و جاذبه های شهرستان نظرآباد و صعودهای کوهنوردان شهرستان و فعالیتهای ورزشی و محیط زیستی برای حاضرین پخش گردید. در این گردهمایی ضمن برگزاری نمایشگاه عکس، تجلیل از تیم منتخب استان صعود کننده به قله مومهیل سار نیز صورت گرفت. در پایان از خانواده همنورد گرامی زنده یاد دکتر صابر یوسفی و زحمتکشان عرصه محیط زیست و کوهستان تقدیر به عمل آمد. این مراسم با پذیرایی از شرکت کنندگان راس ساعت 20 به پایان رسید.


گردهمائی تشکل های زیست محیطی و کوهستان استان البرز (شهرستان نظرآباد)




مراسم گرامیداشت روز جهانی کوهستان به میزبانی شهرستان نظرآباد ، با حضور دوستداران طبیعت و کوهستان برگزار می شود.
مکان : فرهنگسرای مهر نظرآباد
زمان : 92/9/20 ساعت 16:30

مراسم گرامیداشت روز جهانی کوهستان به میزبانی شهرستان نظرآباد

روز جهانی کوهستان، فرصتی است برای آگاهی بخشی در زمینه‌ اهمیت کوه‌ها در زندگی، تاکید بر فرصتها و الزام‌ها در گسترش مناطق کوهستانی، و ایجاد همکاری برای دگرگونی‌های مثبت درکوه‌ها و سرزمین‌های پر ارتفاع جهان.

به همین مناسبت مراسم گرامیداشت روز جهانی کوهستان به میزبانی شهرستان نظرآباد ، با حضور دوستداران طبیعت و کوهستان برگزار خواهد شد.

زمان و مکان برگزاری مراسم ، متعاقبا اعلام می گردد .

روز جهانی کوهستان

موضوع روز جهانی کوهستان، ۱۱ دسامبر مصادف با ۲۰ آذرماه، در سال ۲۰۱۳ میلادی “کوه ها، کلید آینده ای پایدار” است؛ که با نزدیک شدن به آن سازمان ها و گروه ها در کشورهای مختلف در حال تدارک برنامه های ویژه هستند.

جالب است بدانید روز کوهستان، نوعی جشن دانش آموزی سنتی است؛ که بر اساس تعریف ویکی پدیا، در این روز کلاس‌ها بدون اطلاع قبلی کنسل شده و تمامی دانش آموزران راهی کوهستان می‌شدند. این روز معمولا روزی بسیار زیبا بوده که برگ‌های درختان در آن متنوع‌ترین رنگ‌های پاییزی را دارند. نام گذاری این روز از طرف مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۳ در راستای جلب توجه افکار عمومی به این مهم بوده است تا با افزایش دانش بین عام و خاص به نقش مهم کوهستان در زندگی مان آگاه باشیم. باشد که ملت ها و دولت ها در جهت حفظ این منبع ارزشمند حیات بیشتر بکوشند.

d31

تصویری که در بالا مشاهده می کنید به عنوان سمبل این روز انتخاب شده که از سه شکل مثلثی تشکیل شده که در مثلث سمت چپ بر روی قله آن یک الماس آبی را مشاهده می کنید که نماد برف می باشد. مثلث واقع در وسط سمبل دارای یک شکل دایره ای به رنگ نارنجی ست که نشان دهنده منابعی که از دل کوه استخراج می شود؛ و مثلث سومی دارای یک  مثلث کوچک سبز رنگ در سمت راست خود می باشد که نشان دهنده سرسبزی و گیاهانی ست که کوهستان به ما می بخشد. کلمه روز جهانی کوهستان نیز به دو رنگ سازمان ملل ثبت شده است. این سمبل بر اساس سمبل سال جهانی کوهستان می باشد.

این روز نه بعنوان یک روز تعطیل عمومی

بلکه به عنوان یک روز مراعات جهانی در نظر گرفته می شود.

برگزاری مشترک جلسه هفتگی باشگاه پیام و خانه کوهنوردان نظرآباد (چهارشنبه 92/9/13)

بدینوسیله به اطلاع می رساند جلسه هفتگی باشگاه کوهنوردی پیام این هفته به صورت استثناء در روز چهارشنبه مورخ 92/9/13 ساعت 5:30 در محل تشکیل جلسات خانه کوهنوردان نظرآباد واقع در پارک شهر نظرآباد تشکیل می گردد. از همنوردان محترم تقاضا می شود این هفته در  جلسه مشترک شرکت به عمل آورند.

گزارش برنامه صعود به قله آسمان 92/9/8

طبق تقویم برنامه ریزی شده 3 ماهه پاییز، صعود به قله سات در نظر گرفته شده بود که به علت نامساعد بودن شرایط جوی برنامه تغییر شکل پیدا کرد. مورخ 92/9/8 با جمعی از دوستان ساعت 6:40 در پارکینگ شلمزار گرد هم آمدیم و به سمت دره شاتوت حرکت اولیه خود را آغاز کردیم. بعد از گذر از دره های زیبا و مملو از برگ های پاییزی ساعت 8 به دره شاتوت رسیدیم. بعد از صرف صبحانه با یک تیم  6 نفره به سمت یال منتهی به قله ادامه مسیر دادیم. بعد از یک کوهپیمایی دل انگیز در هوایی بسیار عالی در ساعت 10:30 بر روی قله آسمان بودیم که به پیشنهاد جناب آقای رضاخانی از خط الراس قله آسمان به سمت دکل ادامه مسیر دادیم. سپس زیر بارش باران به طرف چشمه آب زندگانی حرکت کرده و بعد از استراحتی کوتاه به سمت پارکینگ بازگشتیم. که در نهایت ساعت 14 در پارکینگ بودیم.
افراد شرکت کننده: یونس رضاخانی، ارسطو آقا احمدی، نادر یوسفی، صادق جوکار، محمد آقا احمدی، مهدی مخابری،مونس شعبانی، خانم صادقی، فاطمه حاجی، مرجان حیدرزاده
سرپرست : ارسطو آقا احمدی