باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه صعود به قله سبلان 93/5/24.25

سبلان (تلفظ نام در ترکی آذربایجانی: ساوالان)، از کوه‌های مرتفع ایران است که در شمال غرب این کشور و در استان اردبیل قرار دارد. سبلان سومین قله بلند ایران (پس از دماوند و علم‌کوه) و یک کوه آتشفشانی غیرفعال است. ارتفاع قله این کوه ۴۸۱۱ متر است و در بالای قله آن دریاچه کوچکی قرار دارد.

پنجشنبه ساعت 4:30 صبح به 3 دستگاه وسیله نقلیه شخصی حرکت خود را از نظرآباد آغاز کردیم. ساعت 5:15 برای اقامه نماز صبح توقفی کوتاه کردیم و سپس به مسیر خود ادامه دادیم. ساعت 8:15 برای صرف صبحانه در کیلومتر 210 زنجان- تبریز توقف کردیم و سپس ساعت 9.35 به خروجی اتوبان زنجان-سرچم رسیدیم و به مسیرمان از جاده سرچم-اردبیل ادامه دادیم. ساعت 11.30 در منطقه حیران جاده سرچم استراحتی کوتاه کردیم و 11.50 دوباره به مسیرمان ادامه دادیم. ساعت 12.30 وارد شهر اردبیل شدیم و سپس به سمت مشکین شهر حرکت کردیم و بعد از 71 کیلومتر طی مسیر، وارد دوراهی لاهرود شدیم. ساعت 14 پس از طی 17 کیلومتر وارد آبگرم شابیل که ایستگاه اتومبیل می باشد شدیم که خبر ناگواری به گوشمان رسید که در اثر ریزش کوه 1 نفر دچار سانحه شده و فوت نموده و 2 نفر دیگر زخمی شده اند. منطقه به سمت پناهگاه نیروی انتظامی بسته بود و تا ساعت 17.25 بی تکلیف بودیم تا بالاخره ساعت 18.30 اجازه خروج دادند.
گروه توسط لندرور به سمت پناهگاه راهی شدیم و بعد از 45 دقیقه وارد پناهگاه شدیم و سریعا چادرهای خود را برپا نمودیم و به صرف مایعات پرداختیم. ساعت 19.30 برای هم هوا شدن به ارتفاعی بالاتر قصد صعود گرفتیم و بعد از 45 دقیقه به سمت چادر برگشتیم و به استراحت و صرف شام پرداختیم و در انتها سرپرست برنامه به ذکر توضیحاتی در مورد برنامه پرداختند.
جمعه ساعت 3.30 صبح همه اعضا اماده صعود بودیم. تعدادی برای اولین بار و تعدادی هم برای چندمین بار بود که پا بر قله سبلان می گذاشتند. قدم ها را آهسته و پیوسته به دنبال سرقدم جناب آقای سیفی در روشنی مهتاب به سمت قله ادامه می دادیم. کم کم ارتفاع زدگی برای چند تن از اعضا نمایان شده و 3 نفر به دلیل کوه گرفتگی به پناه گاه بازگشتند و بقیه به سمت قله ادامه مسیر دادند. به هر ترتیب به سنگ محراب رسیدیم و پس از گذر از این سنگ ساعت 8.15 صبح به دریاچه دهانه آتشفشان سبلان رسیدیم. مدتی در کنار دریاچه به مشاهده نشانه های الهی نشستیم و بعد از گرفتن چندین عکس یادگاری ساعت 9.30 مسیر بازگشت را پیش گرفتیم. ساعت 13.30 به پناهگاه رسیدیم و چادرها را جمع کرده و راهی آب گرم شابیل شدیم. بعد از استفاده از آب گرم به سمت منزل با خودروهای شخصی روانه شدیم.
سرپرست برنامه و گزارش :اسفندیار محمودی
افراد شرکت کننده : اسفندیار محمودی- شریف الله سیفی- محمد جعفر سیفی- الیاسی- علی مهین رنجبر- پشنگ پور- عسگری و پسرش- فروغی- یزدان افتخاری- حسین اکبری- غلامعلی بذرپاچ- سید صدرالدین رجبی- رضوی

انالله و انا الیه راجعون


همنورد عزیز :

 آقای محمد اسلامی اندوه بی پایان ما از این واقعه دردناک قابل وصف نیست. درگذشت خواهر گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت، و برای شما صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم.

گزارش برنامه صعود از پراچان به سه هزار طالقان 93/5/16.17.18

بر اساس برنامه بینی شده در تقویم 3 ماهه باشگاه کوهنوردی پیام، تعداد 6 نفر آماده اجرای این برنامه شدیم. پنجشنبه راس ساعت 5 صبح از نظرآباد به طرف روستای پراچان حرکت خود را آغاز نمودیم. ساعت 7.30 از روستای پراچان به سمت دمچه حرکت کرده در ساعت 11 به دمچه رسیدیم. پس از استراحت و صرف نهار و اقامه نماز به طرف خط الراس بین دمچه و سه هزار ادامه مسیر داده و در ساعت 18.30 به خط الراس رسیدیم و به طرف آب گرم سه هزار حرکت نمودیم. ساعت 20.30 به قصد شب مانی چادرهای خود را برپا نمودیم و به استراحت پرداختیم.

جمعه ساعت 6:30 صبح حرکت خود را آغاز نموده و در ساعت 8:30 برای صرف صبحانه توقف نمودیم. پس از 40 دقیقه به سمت آبگرم سه هزار حرکت نموده و راس ساعت 11 صبح به آبگرم سه هزار رسیده و در آن محل قصد استراحت و استفاده از آبگرم را داشتیم.

شنبه 7 صبح به سمت روستای شهرستانک حرکت و ساعت  11.30 در پارک ملی شهسوار برای صرف نهار و استراحت توقف داشتیم و سپس ساعت 15.30 به طرف رشت حرکت کرده و در ساعت 18 از شهرستان رشت برای برگشت به منزل اقدام نمودیم.


افراد شرکت کننده : شریف الله سیفی- مهدی کاظمی- آریا نژاد- شریف کاظمی-یزدان افتخاری-زلنانی

مسئول برنامه و سرقدم : شریف الله سیفی

مسئول فنی برنامه : مهدی کاظمی

امدادگر:آریا نزاد

عقب دار:یزدان افتخاری


بازگشت تیم فاتح قله«موستاق آتا» با شعار حمایت از «محیط زیست و یوز پلنگ آسیایی»

تیم ۹ نفره کوه‌نوردان کشورمان به سرپرستی جناب آقای یونس رضاخانی که اخیراً موفق به صعود قله‌ی ۷۵۴۶ متری «موستاق آتا» با شعار حمایت از «محیط زیست و یوز پلنگ آسیایی» شدند؛ با استقبال مسئولین، هم‌نوردان و خانواده‌ها به  کشور بازگشتند.

زنان نپالی برفراز k2


 

تیمی متشکل از سه کوه نورد زن نپالی  ، مایا شرپا ، پاسانگ لامو و داوا یانگزوم شرپا ،دومین قله بلند جهان K2  را در روز گذشته ساعت 3:53بعدازظهر به وقت محلی صعود کردند و اولین تیم زنان شناخته شدند که صعودی موفقیت آمیز به این قله داشته اند. شعار آنها در این برنامه " صعود زنان برای تغییر" بود که هدف آن بالا بردن آگاهی عموم در خصوص گرم شدن کره زمین در سرتاسر جهان است. هزینه برآورد شده اجرای این برنامه هشت میلیون روپیه و با حمایت مالی ICIMOD (انجمن کوه نوردی و آژانس های کوه پیمایی نپال و سازمان های مرتبط گردشگری) و با هماهنگی انجمن خیریه زنان هیمالیا بوده.  سرپرست تیم چانگ مایا (نفر  سمت راست در تصویر بالا) دارای یازده سال تجربه کوه نوردی است و رکورد دو بار صعود به اورست در یک فصل را در اختیار دارد و مابقی نیز کوه نوردانی حرفه ای هستند.