باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

برگزاری همایش هیمالیانوردان استان تهران


همایش هیمالیانوردان استان تهران، با محوریت ارائه گزارش برنامه صعود تیم های منتخب استان به قلل کنگور و موستاق آتا و همچنین تجلیل از هیمالیانوردان استان تهران در سال ۹۴، روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه ۹۴ از ساعت ۱۷ الی ۲۱:۳۰ در مرکز همایش های شهید قندی با حضور پیشکسوتان، مسئولان عرصه ی ورزش، هیمالیانوردان کشورمان، علاقه مندان به ورزش و خانواده های ورزشکاران برگزار شد. این مراسم در ساعت ۱۷ با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. مراسم با ایراد سخنانی آقای یونس رضاخانی مسئول کارگروه هیمالیانوردی هیئت کوهنوردی استان تهران، ادامه پیدا کرد. ایشان با اشاره به ضرورت فعال شدن گروه ها و باشگاه ها در عرصه ی هیمالیانوردی ابراز امیدواری کردند که هیئت ها در این مقوله نقش ستادی ایفا کنند.

در ادامه مراسم ویدئوکلیپ حمایت از کودکان نقص ایمنی پخش شد.

لازم به ذکر است فعایت دو تیم منخب هیمیانوردی استان تهران در سال جاری با دو شعار ” حفظ کوهها برای تامین آب” و ” حمایت از کودکان نقص ایمنی ” انجام گردید.

پخش گزارش تصویری زیبا از صعود قله ی موستاق آتا بخش بعدی همایش بود که در ادامه با سخنرانی آقای دکتر کاوه کاشفی؛ سرپرست تیم صعود کننده به قله موستاق آتا و هیئت ریسه هیئت کوهنوردی استان تهرانهمراه شد. آقای کاشفی صعود قله ی موستاق آتا را از حیث بی حادثه بودن ارزشمند شمردند و از این که همه ی ۱۲ نفر شرکت کننده در این برنامه موفق به صعود قله شدند ابراز خرسندی کردند.همچنین ایشان به نقش ارزشمند حضور چهار بانوی کوهنورد تیم اشاره نمودند.

در بخش بعدی مراسم آقای گرشاسبی؛ مدیر کل محترم اداره ورزش و جوانان استان تهران،به ایراد سخنرانی پرداختند و ابراز امیدواری کردند که ورزش استان تهران با افزایش اعتبارات از وضعیت کنوکی خارج شود و جایگاه واقعی خود را پیدا کند. همچنین ایشان برای واریز مبلغی از طرف اداره ورزش به حساب هیئت کوهنوردی استان تهران با هدف رفع بخشی از مشکلات این هیئت اعلام آمادگی کردند.

مراسم با اهدای لوح تقدیر و تجلیل از مربیان فعال در اردوهای آموزشی و انتخابی سال ۹۳ الی ۹۴ هیئت و همچنین مسئولین هیئتها،گروهها و باشگاه هایی که در برگزاری اردوها همکاری نمودند ، ادامه پیدا کرد.

در ساعت ۶:۳۰ آقای افلاکی؛ نماینده ریاست محترم فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، به ایراد سخنرانی پرداختند و به ضرورت حمایت ورزش از فعالیت ها خیرخواهانه مانند حمایت از کودکان نقص ایمنی و کودکان محک و… اشاره کردند و همین طور از کسانی که در پشت صحنه خالصانه در حال تلاش هستند و بعضا نامی از آن ها برده نمی شود قدردانی به عمل آورند.

همایش با دعوت از پیشکسوتان هیمالیانوردی که در سال های ۵۲، ۵۳ و ۵۶ عضو تیم ملی کوهنوردی کشورمان بودند به روی سن ادامه پیدا کرد تا با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از هیمالیانوردانی که در سال جاری برقلل بالای ۷۰۰۰ متری تلاش نموده اند، تجلیل به عمل آورده شد.

در ساعت ۱۹ مدیر فروش محترم شرکتمهندسین مشاور اطلس پیمایش ،حامی برگزاری همایش، به معرفی محصولات و خدماتی که این شرکت به ورزشکاران و سیستم ناوبری کشورمان می دهد پرداختند و در ادامه ریاست محترم شرکت آقای طبیبیان معرفی مختصری از شرکت برای حضار ارائه نمودند.

بخش دوم مراسم پس از پذیرایی، ساعت ۱۷:۴۵ با تقدیر از آقای هادی صابری ،دبیر محترم سابق فدراسیون توسط مسئولین آغاز گردید .

در ادامه آقای مهندس رمضانی؛ ریاست محترم هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان بعد از ارائه گزارش مختصری از وضعیت صعودهای برون مرزی سال ۹۴، به ارائه گزارش هزینه های برنامه صعود و تلاش بر روی قلل موستاق آتا و کنگور پرداختند و از کسانی که در اجرای این برنامه ها تیم و هیئت را یاری کردند قدردانی و تشکر به عمل آوردند.

سپس با اهدا لوح از حامیان مالی صعودها تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

در ادامه مراسم در ساعت ۲۰:۲۰ گزارش تصویری زیبا از تلاش تیم بر روی قله ی کنگور پخش شد که در ادامه با گزارش کاملی از آقای امیر طالبی؛ مربی تیم اعزامی همراه شد.

بعد از گزارش خوانی آقای طالبی اعضای تیم های اعزامی به قلل کنگور و موستاق آتا؛ در میان تشویق حضار در سالن، جهت تجلیل و دریاقت لوح تقدیر و هدایا و هم چنین گرفتن عکس یادگاری به روی سن دعوت شدند.

در ساعت۲۱:۲۰ در بخش پایانی مراسم، پیرو قرعه کشی توسط آقای رمضانی هدایای نفیسی به رسم یادبود از طرف شرکت اطلس پیمایش به سه تن از حاضران در سالن اهدا شد.

پیمایش مسیر روستای سیبستان ساوجبلاغ به روستای وشته طالقان 94/8/22

طبق برنامه سه ماهه باشگاه کوهنوردی ساوجبلاغ  در این تاریخ ، صعود به قله گردونه کوه بود ولی به علت بارش روزهای اخیر واحتمال وجود بهمن در منطقه، قرار به اجرای برنامه کوهپیمایی در منطقه روستای وشته و  صرف نهار به میزبانی آقای سیفی شد.

که همنوردان با وسیله نقلیه به روستا رفتند و چند نفر از همنوردان که تمایل داشتند از روستای سیبستان با گذشتن از قله گزنایورد  به سمت طالقان  و روستای وشته  کوهنوردی کنند . با هما هنگی کارگروه کوهنوردی باشگاه، برنامه ریزی کردیم ساعت 5 صبح جمعه همراه آژانس به روستای سیبستان رفتیم و ساعت 5:50 از یال ابتدای روستا به سمت جاده در حال احداث طالقان حرکت کردیم.

بعد از حدود 30 دقیقه کوهنوردی به جاده رسیدیم و بقیه مسیر را در جاده پیمودیم تا در ساعت 7:30 به چشمه گزنایورد که انتهای جاده میباشد رسیدیم.

حدود20 دقیقه استراحت کرده و صبحانه خوردیم و از همان یال بالای چشمه حرکت کرده و به سمت زین اسبی بین قله گزنایورد و اودل رفتیم. مقدار برف در آن ناحیه به نسبت زیاد بود و با برف کوبی مسیر، ساعت 9 روی خط الراس بودیم که از سمتی میتوانستیم روستاهای طالقان و از سمت دیگر روستاهای ولیان و سیبستان را مشاهده کنیم.

در یال سمت طالقان مقدار برف زیاد بود و با وجود هوای مناسب تصمیم بر این شد که زمانی را بر روی تمرین کار های فنی در آن منطقه بگذاریم و حدود یک ساعت مشغول تمرین گارگاه و فرود  بر روی برف بودیم و ساعت 10 به سمت دره ای که به روستای وشته منتهی میشد سرازیر شدیم .

ساعت 12:30 به روستا رسیده و به همنوردان دیگری که در روستا بودند ملحق شدیم و بعد از صرف نهار در منزل آقای سیفی حدود ساعت3:30 همراه با دیگر دوستان راهی هشتگرد شدیم.

شرکت کنندگان برنامه: محمد آقا احمدی ، عبدالکریم ملا محمدی ، مهدی مخابری و محمد صادق جوکار - سرقدم : آقای ملا محمدی عقبدار: مهدی مخابری، مسئول فنی و عکس : محمد آقا احمدی ،سرپرست برنامه و گزارش : محمد صادق جوکار

اولین اردوی پائیزی آموزشی و انتخابی هیمالیا نوردی استان البرز / ولیان ( شصت مردان )

اولین اردوی پائیزی آموزشی و انتخابی هیمالیا نوردی استان البرز / ولیان ( شصت مردان )

هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز، کارگروه هیمالیانوردی، اولین اردوی آموزشی و انتخابی سال 95 را با شرکت 19 نفر از کوهنوردان علاقمند باشگاهها و گروههای استان، روز جمعه مورخ 94/08/15 در منطقه ولیان (شصت مردان) به سرپرستی و مربیگری مسئول کارگروه ، جناب آقای یونس رضاخانی برگزار نمود.

در این برنامه ضمن بازدید از پوشاک و لوازم شرکت کنندگان، توضیحاتی در خصوص اهمیت و کاربرد آنها ارائه گردید . در ادامه نحوه گام برداری بر روی گرده های سنگی، برقراری کارگاه ، صعود و حمایت، توضیحاتی داده شد.

اولین اردوی پائیزی آموزشی و انتخابی هیمالیا نوردی استان البرز / ولیان ( شصت مردان )

در ادامه به اطلاع می رساند؛ جهت تدوین جدول برنامه اردوهای هیمالیانوردی، جلسه ای روز سه شنبه راس ساعت 18 در دفتر هیئت استان برگزار می گردد. لذا از شرکت کنندگان در اردوها و افرادی که علاقمند به حضور در اردوها می باشند، ضمن مطالعه قوانین شرکت در اردوها، دعوت بعمل می آید راس ساعت مقرر در دفتر هیئت حضور بهم رسانند.لازم به ذکر است افراد اعزامی به صعودهای سراسری، از بین نفرات شرکت کننده در این اردوها خواهد بود.

پیام تسلیت

متاسفانه باخبر شدیم همنورد عزیزمان جناب آقای مهدی زعیم در غم از دست دادن عموی عزیزشان به سوگ نشسته اند.

باشگاه کوهنوردی پیام این ضایعه غم انگیز را به خانواده محترم و دوستداران ایشان تسلیت عرض می نماید. از پروردگار یکتا، علو درجات را برای عزیز فوت شده و صبر و شکیبایی را برای کلیه بازماندگان خواستاریم. روحش شاد .
در ضمن مراسم این مرحوم در روز چهارشنبه از ساعت 14 در مسجد ابراهیم جیل برگزار میگردد.


گزارش برنامه کوه پیمایی، گل گشت به روستای وشته طالقان ، قله زرچه خانی


در تاریخ 22/8/1394 براساس برنامه باشگه کوهنوردی پیام راس ساعت 6 صبح از هشتگرد یک دستگاه مینی بوس و دو دستگاه سواری و از نظراباد یک دستگاه مینی بوس و 8 دستگاه سواری، به سمت مقصد در روستای  وشته از توابع طالقان حرکت کردند و ساعت 45/7 دقیقه صبح به محل رسیدند و با جمع شدن همه همنوردان و مهمانان و خانواده ها ، توسط سرپرست برنامه، چگونگی اجرای برنامه  اعلام شد.

کوهنوردان به دو دسته در دو مسیر مجزا تقسیم شدند. گروهی به سرپرستی شریف اله سیفی به تعداد 43 نفر جهت کوهپیمایی و گروه دوم به تعداد 42 نفر به سرپرستی خورشید خانم جهت گل گشت، راس ساعت 8 و پس از اجرای حرکات کششی و نرمش صبحگاهی  عازم شدند.

گروه اول پس از عبور از شهرک و باغات از مسیری با شیب ملایم و فضایی گسترده در هوایی بسیار خوب و دل انگیز و آفتابی در مسیر دشتی معروف به چال دشت طی مسیر کرده  و سپس به محل باستانی معروف به مرد پیر در ساعت 45/9 دقیقه رسیدند.دقایقی برای صرف صبحانه سپری شد ، دراین هنگام دو نفر از همنوردان به گروه ملحق شدند و سپس مسیر قله حرکت کردند  و راس ساعت 12 به قله کله سر به ارتفاع 2550 متر که به زبان محلی می باشد رسیدندو به دلیلی نزدیکی به چشمه زرچه خانی به طرف چشمه رفته و مدت نیم ساعت استراحت کرده و برای بازگشت به محل اطراق عازم شدند و از راهی دیگر طی مسیر کردند.

گروه دوم  نیز به سمت امام زاده یوسف حرکت کردند و پس از کوهپیمایی و حرکت در مسیر ساعت 45/10 دقیقه به امام زاده رسیدند و بعد از صرف صبحانه و استراحت ساعت 11/40 حرکت و ساعت 13 به محل اطراق رسیدند.

4 نفر از همنوردان باشگاه پیام نیز ،از مسیر روستای ولیان و صعود به قله گزنه یورد ، به سمت وشته امده بودند  به گروه ملحق شدند و به باغی که پیش بینی شده بود رسیدند.

پس از اینکه همه مهمانان و کوهنوردان به باغ رسیدند  توسط سرپرست برنامه ، نهار آبگوشت از مهمانان پذیرایی شد و پس از صرف نهار و چای راس ساعت 30/15 دوستان به سمت هشتگرد و نظراباد حرکت کردند.

در خاتمه ، از کلیه مهمانان ،پیش کسوتان، همنوردان و خانواده هایشان که دعوت ما را پذیرفتند و در جمعی که متعلق به خودشان بود حضور یافتند سپاسگذارم.

تعداد شرکت کننده در برنامه 85 نفر

سرپرست برنامه و گزارش: شریف الله سیفی

مسئول فنی : ارسطو اقا احمدی

سرقدم: محمد جعفر سیفی

عقب دار: رحیم رحیمی

محیط زیست : حسین اکبری

امداد و نجات : احمد زاده

عکاس : مرتض رکوتا

پیام تسلیت


متاسفانه باخبر شدیم همنورد عزیزمان سرکار  خانم مونس شعبانی در غم از دست دادن دایی عزیزشان به سوگ نشسته اند.
باشگاه کوهنوردی پیام این ضایعه غم انگیز را به خانواده محترم و دوستداران ایشان تسلیت عرض می نماید. از پروردگار یکتا، علو درجات را برای عزیز فوت شده و صبر و شکیبایی را برای کلیه بازماندگان خواستاریم. روحش شاد .