باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه کله سنگ (دوبرار) 92/3/10

برنامه قله کله سنگ باشگاه پیام ساوجبلاغ  مشترک با خانه ی کوهنوردان  تهران و نظر آباد، روزجمعه مورخ 92/3/10 برگزار گردید. با هماهنگی های انجام شده با راننده وسیله نقلیه، ساعت 5 صبح از هشتگرد به سمت طالقان حرکت نموده و ساعت 6:30دقیقه به روستای دنبلید طالقان رسیدیم . ساعت 6:45 دقیقه در منطقه خزه یورد برای صرف صبحانه به دوستان خانه کوهنوردان تهران که از شب قبل در روستای دنبلید اسکان یافته بودند ، ملحق شدیم . پس از صرف صبحانه در ساعت 7:10دقیقه به سمت قله حرکت نموده و در ساعت 9:40 دقیقه به قله کله سنگ رسیدیم. در این قسمت از برنامه تعدادی از دوستان به سر پرستی آقای یونس رضاخانی و خانم ساعی از خانه کوهنوردان تهران، به سمت قله دو برار حرکت کردند و باقی مانده اعضاء به سر پرستی خانم زارع به سمت پایین سرازیر شده و در خزه یورد برای صرف نهار توقف نموده و به انتظار سایر دوستان ماندیم وپس از ملحق شدن سایر دوستان ، در نهایت ساعت 3 بعدالظهر از خزه یورد به سمت روستای دنبلید حرکت نمودیم در پایان ساعت 4به روستا رسیدیم و ساعت 5 به سمت شهر هشتگرد حرکت نموده ودر پایان ساعت 6:30 با رسیدن همنوردان به مقصد برنامه پایان پذیرفت .

اعضای شرکت کننده در برنامه :

باشگاه پیام ساوجبلاغ: خانم ها :  طاهره زارع(سرپرست برنامه باشگاه پیام)صغری فلاح ، سارا پالیز دار ، لیلا رجبی ، سحر نوروزی ،حمیرا روستا پیشه ،سهیلا روستا پیشه ، اکبرزاده ، رستمی ، آقایان: طاووسی ،اسدی ، نادر یوسفی ، ارسطو آقا احمدی ،مهدی آزاد فلاح ،رحیمعلی نوروزی ،فرشاد رضا خانی ، آقا علی خانی.

خانه کوهنوردان نظر آباد :خانم ها: طیبه بالایی  آقایان : علیرضا یوسفیان ،ایرج محمدی ،حسین جعفر پور ،اکبر یوسفیان ،حامد جعفر پور، یحیی مددی.

خانه کوهنوردان تهران : خانم ها:1-مریم ساعی پارسا(سرپرست برنامه خانه کوهنوردان تهران )2 -هدا تفویضی3-مطهره فاضل 4-منصوره محمدی آقایان : 1-مصطفی یوسفی زادگان2 -یاسی پور3 -رضا محمدی4- محمد نیکخواه5 - حامد رجبی6- علی اسکندری7 -علی ناجیان8-عباس رسولی9 -علیرضا خداوردی10-عبد الخالق بزرگری11-علی اکبر غلامی12-محمد پور امینی13-احمد جراحی

گزارش برنامه ی طالقان به آسمان کوه 92/1/30

طبق تقویم سه ماهه ی بهار باشگاه پیام ،برنامه آموزشی برف مشترک با خانه ی کوهنوردان نظر آباد، روزجمعه مورخ 92/1/30 برگزار گردید. با هماهنگی های انجام شده ساعت 5:30دقیقه ی صبح از هشتگرد به سمت طالقان حرکت نموده و ساعت 7 به منطقه ی ورکش طالقان رسیدیم . ساعت 7:30دقیقه  به منطقه ای که برای آموزش در نظر گرفته شده بود، رسیدیم . پس از صرف صبحانه  در ابتدا آقای رضا جلیوری مسئول کارگروه آموزش به ارائه ی توضیحاتی در ارتباط با نحوه ی گام برداری در هنگام صعود و فرود در برف ،ابزار و تجهیزات مورد نیاز در هنگام عبور از مناطق برفی و ....  به صورت تئوری و عملی پرداختند. پس از آن مطالبی را جهت سر خوردن و نحوه ی توقف و کنترل خود بر روی برف ارائه نمودند که آقای بابک مویدی برای آموزش هر چه بهتر پس از توضیح هر کدام از روش های سر خوردن و کنترل آن،به اجرای عملی پرداختند .در پایان تمامی اعضای گروه مطالب ارائه شده را به صورت عملی اجرا نمودند.

اعضای شرکت کننده در برنامه :

آقایان :رضا جلیوری (سرپرست برنامه باشگاه پیام) علیرضا یوسفیان (سرپرست برنامه خانه کوهنوردان نظر آباد) رحیم رحیمی ،ارسطو آقا احمدی، اسحاق عبدی ، مهدی زعیم دار ، نادر یوسفی، بابک مویدی ، ایرج محمدی ، احمد روزبهانی،اکبر یوسفیان ، امید جعفر پور،حامد جعفر پور،علی ترک، محمد رضا مویدی ،یحیی مددی،مانی مددی . خانم ها: طاهره زارع، طیبه بالایی، الهه شیرزادی، نوشین باقری ، سحر نوروزی ،فاطمه ترک،شیما یوسفیان،مهر آفرین مویدی،بهار روزبهانی.

صعود به قله دالاخانی(سنقر)92/3/2.3

(ارتفاع3450متر شهر سنقر کرمانشاه)

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ از طرف هیئت کوهنوردی استان کردستان جهت صعود به قله شاهو دعوت شده بود بعدا اطلاع داده شد که صعود سراسری به قله شاهو لغو و قله دالاخانی سنقر در نظر گرفته شده است .

سنقر مرکز شهرستان سنقر کلیایی از استان کرمانشاه در 85 کیلومتری شمال شرق شهر کرمانشاه که ارتفاع آن 1700متر از سطح دریا میباشد این شهرستان از شمال به شهرستان قروه از جنوب به شهرستان صحنه و از شرق به اسدآباد و از غرب به کامیاران محدود میشود .

واژه سنقر به معنی سنقار نام مرغی شکاریست که احتمال میرود این پرنده در این شهرستان وجود داشته است . قدیمی ترین متنی که نام سنقر بدین صورت آمده در تواریخ سلاجعه است . در دوره صفویه  اسدآباد جز منطقه سنقر شمرده مشیده و در زمان شاه عباس صفوی فرماندار عثمانیان را از مرز بیرون راند . در دوره افشاریه و زندیه سران ایل کلیایی که خود را از اعقاب صفی خان از خان های صفویه می دانند به حکومت سنقر منصوب بوده اند . نام قسمت کردنشین این ناحیه از اسم این کلیایی ها به کلیایی معروف شده چون دو قسمت سنقر و کلیایی شهرستان را تشکیل داده اند . و این شهرستان سنقر کلیایی نامیده شده است .

رشته کوه دالاخانی از شرق تا جنوب شهر سنقر مانند دیوار عظیمی کشیده شده است  کوه قله دالاخانی در 10 کیلومتری جنوب سنقر واقع شده است ارتفاع آن 3450متر است .

رودهای دینور و گاماسیاب از این کوه سرچشمه میگیرند این قله یکی از قله های بلند زاگرس بشمار میرود . دوتا چشمه دائمی دارد اول چشمه بونه که در ارتفاع 2700متری و دومی چشمه سهیل است که نزدیک پناهگاه است .

گروه ساعت 6 صبح روز پنجشنبه از هشتگرد حرکت کرده و از مسیر جاده نجم آباد اشتهارد – بوئین زهرا  به شهرستان آوج-رزن و همدان و از آنجا به سنقر راس ساعت 13:30 رسیدیم . و بعد از طریق جاده منتهی به کرمانشاه روبرو شهر صنعتی به روستای قوری چای رفته و خودرو ها را پارک کرده و  ساعت 15به سمت قله حرکت کردیم . ساعت 19:30به پناهگاه و چشمه سهیل رسیدیم شب در پناهگاه استراحت کرده و صبح ساعت 6 بیدار شده و بعد از صرف صبحانه حدود ساعت 7 به سمت قله حرکت کردیم . ساعت 8:30 بالای قله بودیم و بعد از گرفتن عکس های یادگاری ساعت 9:50 به پناهگاه برگشتیم . و ساعت 10:30 به سمت پایین حرکت کردیم . ساعت 13 سوار خودروها شدیم جهت برگشت .

اعضای گروه :

یونس رضاخانی , رحیم رحیمی(سرپرست) , فرشاد رضاخانی , نادر یوسفی , منصور قره داغی , مهدی آزاد فلاح و خانم سارا پالیزدار

گزارش برنامه صعود به قله شاه کرم 92/2/27

سرپرست برنامه : فرشاد رضاخانی - مسئول فنی برنامه : یونس رضاخانی- مهمان برنامه: خانم مریم اسدی از گروه فجر تامین کرج

سرقدم: محمد نظم ده- عقب دار: ارسطو احمدی- عکاس برنامه: رحیم رحیمی

تعداد شرکت کنندگان:14نفر که اسامی آنها عبارتند: 1-یونس رضاخانی2-فرشاد رضاخانی3-نادر یوسفی4-رحیم رحیمی5-محمد نظم ده 6-ارسطو احمدی7-اسحاق عبدی8-رضا اسدی9-اکبر بازسپیدپر10-تیمور کبودوند11-مریم اسدی12-لیلا رجبی13-فریبا نادری 14-فریده نادری


مبدا شروع: حرکت 5:10 صبح از هشتگرد به مقصد شهرک کوهسار دهستان ولیان و ساعت شروع برنامه 6صبح پس از طی 1:30ساعت مسافت در کوچه باغهای مصفای دربند ولیان تا چشمه سویک و صرف صبحانه و حرکت به سوی قله اودل و 60برادران و صعود به قله ساعت 12- توقف در قله 15 دقیقه و سیر برگشت از خط الراس 60مردان وساعت فرود به چشمه زیبای سویک ساعت 15:20 بعد از ظهر وصرف نهار و حرکت به سوی ولیان و پای مینی بوس ساعت 5:30 بعد از ظهر و اتمام برنامه....

 

 

گزارش برنامه ی طالقان به آسمان کوه 92/2/20


در برنامه ی سه ماهه ی بهار باشگاه پیام ، صعود به  قله ی کله سنگ پیش بینی شده بود اما با توجه به شرایط گروه ثبت نام شده برای اجرای برنامه ، ( حضوراعضای جدید باشگاه) با تصمیم سرپرست ، برنامه سبک تر ی در نظر گرفته شد . روزجمعه مورخ 2/20/ 1392 با هماهنگی های انجام شده ساعت 5:30 دقیقه ی صبح از هشتگرد به سمت طالقان حرکت نموده و ساعت 6:30دقیقه به روستای ابراهیم آباد (نرسیده به گردنه طالقان ازتوابع استان قزوین) رسیدیم . ساعت 7:50 دقیقه با مشخص شدن جلودار و عقب دارمسیر حرکت را آغاز نمودیم. در ابتدا هوا کمی سرد و مه آلود بود ولی به تدریج با طلوع آفتاب هوا رو به گرمی نهاد .در طول مسیر ، تماشای مناطق چشم نواز طبیعت طالقان لذت کوهنوردی را دو چندان می ساخت .در میانه ی راه ،کارگروه آموزش نکاتی را یاد آور شدند و برای کسب تجربه قسمتی از مسیر را دست در دست سنگ داده وتک به تک با نظارت سرپرست صعود نمودیم .ساعت 7:50 دقیقه صبح برای صرف صبحانه در محلی مناسب توقف نمودیم .پس از صرف صبحانه مسیر را دنبال نموده و سرانجام در ساعت 10:30به قله ی آسمان رسیدیم . پس از آن با چند توقف کوتاه به سمت پایین سرازیر شدیم و در نهایت ساعت 30/ 14به پارکینگ رسیدیم و تمامی اعضای گروه به سلامت به مقصد رسیدند .

اعضای شرکت کننده در برنامه :

آقایان :رضا جلیوری (سرپرست برنامه ) رحیم رحیمی ، ...عباس نژاد ، معین عباس نژاد، تیمور کبودوند،اسحاق عبدی ،خانم ها: عباس نژاد، طاهره زارع، الهه شیرزادی، لیلا رجبی، فریبا نادری، فریده نادری.