باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه صعود به قله ی آسمان کوه 93/11/17

روز 17 بهمن 93 صعود به قله ی آسمان کوه به عنوان برنامه ی جایگزین انجام شد.هدف از این صعود آشنایی اعضای جدید گروه با محیط کوهستان و کوهپیمایی بود.

به همراه هشت نفر از همنوردان ساعت شش صبح از هشتگرد به سمت روستای شلمزار حرکت کردیم ، ساعت 6:30 در امتداد مسیر پایکوب شروع به حرکت کرده ، ساعت 8:40 تا  10: 9 صبحانه صرف شد ، ساعت 11 به همراه تمامی نفرات به قله ی آسمان کوه رسیدیم .سپس به سمت دکل حرکت کرده وساعت 14 به چشمه ی آب زندگانی رسیدیم و پایان برنامه ساعت 16 پارکینگ شلمزار بود.

این کوهپیمایی مسئولانه و سازگار با حفظ محیط زیست کوهستان اجرا شد و با پاک سازی زباله هایی که مناظر طبیعی را آلوده بود همراه شد

   .

سرپرست برنامه: ارسطو آقا احمدی

سر قدم : الناز زیرک و زینب میرزائیان

عقب دار : بهرام امین لو

مسئول فنی : ارسطو آقا احمدی

مسئول محیط زیست این برنامه : ارسطو آقا احمدی

عکاس ها از ارسطو آقا احمدی و  سید مرتضی رکوتا

گزارش : الناز زیرک

شرکت کنندگان به ترتیب حروف الفبا : ارسطو آقا احمدی ، بهرام امین لو،  سید مرتضی رکوتا، الناز زیرک، خانم قربانی ، زینب ، مهدی و حسن میرزائیان




گزارش برنامه صعود به قله گزانایورد 93/11/10

نام برنامه : قله گزانایورد    ارتفاع : 3080 متر

زمان اجرای برنامه :   93:11:10   نوع برنامه :1 روزه

منطقه جغرافیایی : ساوجبلاغ- روستای سیبستان

امکانات : آب در ابتدای  مسیر موجود می باشد.

افراد شرکت کننده : آقایان : رضا جلیوری – بهرام امینلو- پویا جمشیدی- نادر یوسفی- مهدی علیخانی – مهدی میرزاییان- رحیم رحیمی- سید مرتضی رکوتا- عبدالکریم ملامحمدی- حسین اکبری- مهدی قدره چی- محمد صادق جوکار(مهمان: آقای سید رضویان)

خانمها: مرجان حیدر زاده- الهه شیرزادی- قربانی- فاطمه دهقانپور- لیلا رجبی- (مهمانان: زهرا مویدی و زینب میرزاییان)

مسئول فنی: رضا جلیوری

سرپرست برنامه و گزارش : محمد صادق جوکار

عکس :مرتضی رکوتا و حسین اکبری

روستای سیبستان

 روستای سیبستان از توابع دهستان چندار بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز بوده و راه منتهی به این روستا از اتوبان کرج قزوین خروجی کوهسار می باشد که انتهای روستای  قلعه چندار یا سه راه شنده  از روستاهای شنده و آردهه عبور کرده و به سیبستان می رود  و فاصله کوهسار تا سیبستان 12 کیلو متر بوده و تا آردهه 7 کیلومتر می باشد این روستا در کوهستان واقع شده و در زمستان  آب و هوای سرد و یخبندان دارد و در تابستان کرم خشک است و بیشتر شغل روستاییان کشاورزی است که عمده  محصولاتشان گردو و توت می باشد در صد کمی هم به دامداری مشغولند و جمعیت روستا بالغ بر 195 نفر می باشد و موقعیت جغرافیایی آن از سمت شمال به شهرک طالقان و از سمت جنوب به آردهه و از سمت شرق به اسکول دره و از سمت غرب هم به روستای وشگین منتهی می گردد

نام روستا در اصل سیبستان می باشد ولی در زبان محلی سیوستان تلفظ میشود

درنگی در مورد قله گزانایورد

 قله گزانایورد قله ای کمتر شناخته شده در منطقه ساوجبلاغ واقع شده که علی رغم ارتفاع نسبتا کم      (3080 متر)، دارای مسیر صعودی بسیار زیبا می باشد.

این قله از شرق به قله های اودل و شاه کرم  و از غرب به قله های خراسان کوه و آسمان کوه متصل می باشد.

جهت صعود این قله از روستاهای فشند ، سیبستان و ولیان  میتوان برنامه ریزی کرد که از روستای فشند باید  نیم ساعت قبل از قله از دیواره های صخره ای گذشت که کارشناسان برای افراد مبتدی پیشنهاد نمی کنند .

از مسیر ولیان، که چه در بهار و زمستان بسیار زیباست ،زمان مورد نیاز، از روستا تا پای کوه حدودا  دو  ساعت می باشد . و در مسیر تا پای کوه چند آبشار زیبا و چشمه وجود دارد. نزدیکترین روستا به قله میتوان سیبستان را نام برد که اگر انتخاب مسیرتان از داخل دره  باشد تا پای کوه آب داخل دره است و در صورتی که مسیر یال را انتخاب کنید باید از چشمه ابتدای مسیر  بعد از روستا آب بردارید.

گزارش برنامه:

طبق برنامه پیش بینی شده باشگاه (سه ماه زمستانه) تصمیم بر اجرای برنامه قله گزانایورد بود که در جلسه همگانی روز سه شنبه در رابطه با پیش بینی وضع هوا و امکان بارش خفیف برف در شب قبل از صعود و روز اجرای برنامه، و لوازم فنی مورد نیاز  در برنامه صحبت شد و دوستانی که تمایل به شرکت دراین برنامه داشتند ثبت نام کردند.

طبق قرار دوستان هشتگردی ساعت 5:30 از جلو اداره پست سوار مینی بوس شدند و همنوردان شهرجدید در مسیر سر میدان بیضی شهر جدید سوار کردیم .بعد از گذشتن از روستای آردهه و وشکین ، ساعت  6:30 به روستای سیبستان رسیدیم .  

در ابتدای مسیر بعداز صحبت در مورد چگونگی برگزاری برنامه  با همنوردان باسر قدمی اقای جلیوری و عقب داری آقای امین لو  برنامه را آغاز کرده وبا رعایت سکوت در روستا از کوچه های باریک ، خود را به انتهای روستا وپاکوب مسیر قله رساندیم بعد از نیم ساعت پیاده روی در ساعت 7:10 به محل مسطحی که مسیر  رفتن بر روی یال است، رسیدیم.

 معمولان کوهنوردا ن به خاطر  وجود آب در این منطقه صبحانه می خورند و مانیز در همین مکان صبحانه خورده واز مسیر یال به سمت قله حرکت کردیم  .هر از گاهی قله تخت  که در دید بود در زیر مه پنهان می شد که زیبایی خاصی داشت. وقتی بر روی یال می رسید، در سمت راست خود دره ولیان سمت چپ دره سیبستان و در روبرو قله تخت که متاسفانه  جاده در حال تاسیس طالقان آن را از قله های بکر متمایز می کند ،مشاهده میکنید.

در ساعت 9:20 دقیقه همنوردان به جاده رسیدند منهای پنج نفر که با عقبدار در مسیر یال به سمت جاده می آمدند بعد از استراحتی کوتاه، به دلیل وجود برفهای انباشته شده در مسیر زیر قله ، همنوردان گتر های خود را بستند . و از اینجا زحمت سر پرستی را آقای جلیوری کشیدند ودوستانی که امادگی داشتند به سمت قله رفتند و بنده به دلیل وجود مه با عقبدار و بقیه همنوردان ، (منهای سه نفر) بعد از کمی استراحت در جاده به سمت قله حرکت کردیم .

دوستان بعد از گذر از دیواره های سنگی در ساعت 10:50 بروی قله تخت رسیدند.

 به دلیل وزش باد وبارش برف ،با تشخیص مسئول فنی تیم با گرفتن چند عکس به سمت پایین برگشتند و در زیر قله با ما که 4 نفر بودیم به هم پیوستیم وبا کمی استراحت و نوشیدن چای گرم همگی با هم  از مسیر دره به سمت روستا برگشتیم.

ساعت 13:20 در کنار همان چشمه صبحانه گاه ودر زیر بارش برفی لطیف دوستان نهار خوردند و در نهایت ساعت 14 به روستا رسیدیم. تمام دوستان همنورد به سلامت برنامه را به پایان رساندند.

((باتشکر از همکاری تمامی همنوردان که دراین برنامه ما را یاری کردند))