باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

یلدا مبارک ( به روایت تصویر!!!)



یک قدم مانده به یلدا به شبی خاطره انگیز و بلند
به سفیدی زمستان و اناری که دلش قصه یک رنگیست . . .
یلداتون مبارک

برگزاری دومین مرحله اردوهای آموزشی هیمالیا نوردی هیئت کوهنوردی استان تهران

068

پنجشنبه ۲۰ اذر ماه راس ساعت ۱۹ در باشگاه ورزشی شهید اسدیان لواسان پس از پذیرش ۷۲ نفر از اقایان و بانوان و کنترل لوازم و تجهیزات افراد شرکت کننده به چهار تیم تقسیم شدند :

الف – تیم بانوان به تعداد ۲۲ نفر به سرپرستی و مربی گری سرکار خانم پرستو ابریشمی و سرکار خانم مهسا مطیعی پزشک تیم قله اندار به پرسون      .

ب- آقایان در قالب ۳ تیم:

۱- قله آتشکوه تعداد ۱۱ نفر به سرپرستی و مربی گری جناب آقای محمود میرنوری .

۲- قله ریزان تعداد ۱۹نفر به سرپرستی و مربی گری جناب آقای یونس رضا خانی .

۳- قله ساکا تعداد ۲۱ نفر به سرپرستی و مربی گری جناب آقای علی نصیری برگزار گردید.

در روزاول اردو ضمن صعود به قلل مذکور با کوله سنگین و صعود از سنگ های کوتاه برپایی چادر پرداخته شد.

روز دوم گام برداری در برف و کار با کرامپون و کلنگ و صعود از دهلیزهای ترکیبی (سنگ و برف) انجام شد .

اولین اردوی آموزشی هیمالیانوردی برگزار شد


طبق فراخوان قبلی از سوی کمیته هیمالیانوردی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، مراسم پذیرش و آغاز  اولین اردوی آموزشی هیمالیانوردی برگزار شد.

طبق برنامه اعلام شده پذیرش راس ساعت ۳ بعد از ظهر دوشنبه مورخ ۱۰ ۹ ۹۳ در محل باشگاه کوهنوردی تهران آغاز شد . از ساعت ۳٫۳۰ دقیقه برنامه های آموزشی با سخنرانی جناب آقای یونس رضاخانی شروع و سپس با برنامه جناب اقای مهندس کاوه کاشفی با عنوان (دیدگاه های نو در کوهنوردی ) ادامه پیداکرد.بعد از تنفسی کوتاه ریاست محترم هیات کوهنوردی استان تهران جناب آقای مهندس رمضانی ضمن خوش آمدگویی چند دقیقه ای را در اختیار داشتند و پس از ایشان سرکار خانوم پروانه کاظمی چند نکته کلیدی در مورد مسائل مشترک بین هیمالیانوردان را بررسی و متذکر شدند.

سپس جناب آقای محمد نصیری مسول محترم کمیته هیمالیانوردی فدراسیون، طی چند دقیقه در مورد مباحث و پیش نیاز های هیمالیانوردی صحبت نمودند.در بخش پایانی سرکار خانوم پرستو ابریشمی مبحثی را در مورد ریسک پذیری مورد بررسی قرار دادند که در این خصوص به صورت کتبی از افراد نظر سنجی صورت پذیرفت .

این جلسه در ساعت  ۷٫۰۰بعدازظهر پایان یافت.

گزارش گردهمائی روز جهانی کوهستان

دانشگاه پیام نور طالقان روز گذشته شاهد برگزاری  رویدادی کوه نوردی بود. بیست و ششم آذر ماه مراسمی به مناسبت  «روز جهانی کوهستان» برگزار شد،انجمن کوه نوردان ایران با همکاری هیئت کوه نوردی و صعود های ورزشی استان البرز و همچنین هیئت کوهنوردی طالقان این فرصت را غینمت شمرده و ضمن ترتیب دادن مراسمی در این خصوص از فعالان عرصه محیط زیست،باشگاهها و گروههای کوهنوردی و تشکلهای زیست محیطی  با اهدا تندیس و لوح ، تقدیر نمود.
این مراسم در ساعت 13:30 با اجرای "یوسف کشتکار" و با خیر مقدم به میهمانان آغاز به کار کرد.
در ادامه جناب آقای  "عبدالله اشتری" مدیر انجمن محیط زیست و مسئول محیط زیست منطقه به توضیح وضعیت اقلیمی  پرداختند،
آقای دکتر حکمت الله ملاصالحی ، باستان شناس و پژوهشگر ، سخنران بعدی بودند که درباره زادگاه خود ، طالقان ، و عوارض بی رویه آلودگی محیط زیست در این منطقه مطالبی را ارائه کردند. کلیات این سخنرانی حول محور اهمیت و صیانت از کوهستان بود.در پایان مراسم هم از نمایندگان باشگاهها،گروهها،مسئولین محیط زیست تقدیر و تشکر به عمل امد .
گزارش گردهمائی روز جهانی کوهستان
گزارش گردهمائی روز جهانی کوهستان
گزارش گردهمائی روز جهانی کوهستان

۲۰ آذر، روز جهانی کوهستان گرامی باد


روز جهانی کوهستان، فرصتی است برای آگاهی بخشی در زمینه‌ی اهمیت کوه‌ها در زندگی، تاکید بر فرصتها و الزام‌ها در گسترش منطقه‌های کوهستانی، و ایجاد همکاری برای دگرگونی‌های مثبت درکوه‌ها و سرزمین‌های پر ارتفاع جهان.

مجمع عمومی سازمان ملل از سال ۲۰۰۳ یازدهم دسامبر را “روز جهانی کوهستان” نامیده است. این تصمیم، در پی موفقیت سازمان ملل در اعلام سال ۲۰۰۲ به عنوان “سال جهانی کوه ها” بود که توانست آگاهی جهانی درباره‌ی کوه‌‌ها را افزایش دهد، موجب تشکیل کمیته‌های ملی کوهستان در ۷۸ کشور شود و با ایجاد سازمان “همکاری کوهستانی”(Mountain Partnership) هم‌بستگی جهانی در این زمینه را افزایش دهد.

FAO (فائو، سازمان جهانی خواربار و غذا) به عنوان نهاد هماهنگ کننده‌ی سال جهانی کوه‌ها و مسوول نظارت بر برگزاری روز جهانی کوهستان انتخاب شده است.

گزارش برنامه صعود به قله آسمان کوه 93/9/20

طبق برنامه سه ماهه پاییز باشگاه کوهنوردی پیام، قصد صعود به قله هفت خوان را در تاریخ 19و20 آذر ماه داشتیم اما به دلیل وجود آب و هوای نامساعد در منطقه مربوطه، برنامه صعود به قله آسمان کوه جایگزین این برنامه شد.
ساعت 6 حرکت خود را از پارکینگ شلمزار به همراهی 11 نفر از همنوردان باشگاه کوهنوردی پیام شروع کرده و بعد از یک کوهپیمایی آهسته و پیوسته در ساعت 10 موفق به صعود قله شدیم. بعد از 15 دقیقه مسیر برگشت را از روی یال در پیش گرفته و در نهایت در ساعت 12.30 به مبدا حرکت رسیدیم و برنامه 1 روزه ما به پایان رسید.
سرپرست برنامه و گزارش و عکس : رحیم رحیمی
جلودار : ارسطو آقا احمدی
عقب دار : محمد آقا احمدی
نفرات شرکت کننده : رحیم رحیمی-ارسطو آقا احمدی- علیرضا فلاحت پیشه- محمد آقااحمدی- بهرام امین لو- مهدی مخابری- مهدی فلاح- قدرچی- دهقان پور- پالیزدار- خلیفی