باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش صعود زمستانه مشترک به قله شاه البرز طالقان 91/10/22.23

                

                                                                   

موقعیت جغرافیایی قله شاه البرز  : ( 4180متری ) ( درالبرز غربی )

شاه البرز از مرتفع ترین قلل طالقان ودر قسمت شمال آن واقع شده است . یالهای موازی شمالی جنوبی ودیواره های ریزشی شمالی از جمله ویژگیهای کوه شناسی آن به شمار می رود. وجود یخچالهای بزرگ در دامنه شمالی قله و همچنین برکه های کوچک آبگیر در بالای خط الراس های شرقی غربی در منطقه ای بنام گردنه شیر بشم محل اتصال شاخه فرعی جناح جنوب شرقی رشته تخت سلیمان است و شاه البرز و سات را به آن ملحق می سازد . دره بزرگ طالقان نیز به سان خط الراس هایش زیبا و مسحور کننده است.

شاه البرز جزء کوه هاییست که صعود قلۀ آن کمی به درازا می کشد چون فاصله قله تا آخرین روستا (حسنجون) طولانیست(با GPS حدود 17 کیلومتر). از شمال این قله رخ جنوبی و غربی قله های منطقه علم کوه و تخت سلیمان به وضوح دیده می شود. از طرف شرق قلۀ رفیع سیالان و همچنین قله های دیگری مانند ناز و کهار، میش چال ها و چند قلۀ بالای 3 و 4 هزار متری منطقۀ طالقان، علم کوه و الموت به خوبی نمایان است.

گزارش برنامه :

طبق تقویم پیش بینی شده باشگاه پیام 22 و23 دی ماه صعود به قله ی شاه البرز مشترک با باشگاه کوهنوردی تهران و گروه کوهنوردی آزاد طالقان صورت گرفت. در این صعود 15 نفر از اعضای باشگاه کوهنوردی تهران به سرپرستی آقای علی نصیری, 6 نفر ازگروه کوهنوردی آزاد طالقان به سرپرستی محسن ملاجان و 6 نفر از اعضای باشگاه پیام ساوجبلاغ به سرپرستی آقای یونس رضا خانی حضور داشتند.

عصر روز پنج شنبه با  توجه به هماهنگی های انجام شده توسط آقای محسن ملاجان با اداره ورزش وجوانان طالقان کل نفرات تیم به تعداد 27 نفر در یکی از سالن های ورزشی مستقرشدند. تیم ها صبح روز جمعه 22 دی ماه ساعت 5 صبح شهرک طالقان را به مبداء صعود روستای حسنجون ترک نمودند ,ساعت 6 صبح مسیر صعود قله به سرپرستی آقای یونس رضا خانی ومسئولیت فنی علی نصیری ومحسن ملاجان در پیش گرفته شد. هوا ابری و بین 5 الی 6 صبح توام با بارش پراکنده برف همراه بود.حدود ساعت 8 صبح جهت صرف صبحانه در مزرعه دروان حدود 20 دقیقه توقف انجام شد.بارش برف دو روز قبل منطقه را تقریبا سفید پوش کرده بود ولی حجم برف تا ارتفاع 2800 متری چندان قابل توجه نبود ,از ارتفاع 2800 متر تا 3500 متر حجم برف قابل توجه بوده و عبور از یال اورنگ دوقسمت ضمن ثابت گذاری عبور از برف سنگین انرژی زیادی را می گرفت که در نهایت ساعت 16:30  کل اعضای تیم  به محل شب مانی رسیدند که پس از حدود 10 ساعت کوهپیمایی در سرمای 20 الی 25 درجه زیر صفر چادرها را بر پا کرده استراحت نمودند.                                                                       

صبح روز بعد 15 نفر از  افرادی که از آمادگی لازم برخوردار بودند ساعت 6 صبح  جهت صعود به قله کمپ را ترک نمودند. صعود در هوای آفتابی ولی بسیار سرد همراه با باد حدود 30 الی 35 کیلومتر در ساعت در پیش گرفته شد که ساعت 10:30  قله را صعود نمودند که پس از گرفتن عکس یادگاری جهت برگشت به سوی کمپ قله را ترک نمودند و در نهایت حدود ساعت 21 همه اعضای تیم های شرکت کننده به روستا ی حسنجون بازگشتند.                     

در پایان از زحمات همنوردان طالقان خصوصا آقای محسن ملاجان تشکر میگردد.              

گزارش برنامه صعود به قله الوند 91/10/14.15


طبق تقویم 3 ماهه زمستان باشگاه کوهنوردی پیام در مورخه 91/10/14.15 برنامه صعود به قله الوند با ارتفاع 3428 متر در نظر گرفته شده بود که به شرح ذیل اجرا گردید.راس ساعت 9:30 صبح چهارشنبه 10/14 با مینی بوس هماهنگ شده از بانک ملی نظرآباد به سمت هشتگرد حرکت کردیم و با ملحق شدن سایر همنوردان به سمت آبیک ادامه مسیر دادیم. بعد از طی مسیر در اتوبان قزوین ساعت 13 در شهرستان زرن جهت اقامه نماز و صرف نهار توقفی کوتاه کرده و سپس به سمت همدان ادامه مسیر دادیم. ساعت 14:30 به شهر همدان رسیدیم. بعد از بازدید از مقبره باباطاهر عریان و مقبره بوعلی در ساعت 15، با هماهنگی آقای کاویانی مسئول هیئت کوهنوردی کارگران استان همدان، گروه برای استقرار به سمت خوابگاه کارگران همدان هدایت شد.

جمعه 91/10/15 ساعت 5 صبح بعد از اقامه نماز به سمت گنج نامه حرکت کردیم و حرکت خود را راس ساعت 6 از ابتدای مسیر با سرقدمی آقای جلیوری و عقب داری آقای اکبر یوسفیان به سمت پناهگاه استارت زدیم. ساعت 8:30 به پناهگاه الوند رسیدیم. بعد از صرف صبحانه و استراحت ساعت 9 تمام همنوردان به صورت کاملا منظم به سمت قله ادامه مسیر دادیم. مسیر یخ زده و برفی بود که نهایتا ساعت 11 تمامی افراد به قله 3428 متری الوند رسیدیم. بعد از گرفتن عکس های یادگاری و کمی استراحت در محلی مناسب به سمت مبدا حرکت کردیم. در نهایت ساعت 15 کلیه همنوردان در محل پارکینگ جمع شده و جهت صرف نهار به پارکی در همان محل رفته و ساعت 17 به سمت هشتگرد حرکت کردیم و ساعت 21 به منزل رسیدیم.

در ادامه از حضور و کمک آقایان کاویان و شریفی تشکر لازم را مبذول می داریم که در خلال صعود همکاری شایسته را به عمل رساندند.

همنوردان شرکت کننده : طاهره زارعی، لیلا رجبی، صغری فلاح، نادر یوسفی، فرشاد رضاخانی، شهبازی، علیرضا حسینی، مهدی فلاح، مهدی کلهر، مهدی عیم دار، علیخانی، اکبر یوسفیان، عزیز موسوی

سرپرست : رحیم رحیمی

مسئول فنی : رضا جلیوری

گزارش برنامه آب زندگانی 91/10/15

زمان اجرای برنامه : 91.10.15    *      نوع برنامه :1 روزه

منطقه جغرافیایی : ساوجبلاغ- روستای هیو

امکانات : آب چشمه در طول مسیر موجود می باشد.

افراد شرکت کننده : رحیم علی نوروزی - ارسطوآقااحمدی- سید مصطفی میرقادری- محمدصادق جوکار- امین پالیزدار –معصومه پالیزدار – فرزانه جوکار- سحر نوروزی

سرپرست برنامه:محمد صادق جوکار

گزارش و عکس : محمد صادق جوکار

طبق برنامه پیش بینی شده باشگاه ، در کنار برنامه های دوروزه  یک برنامه یک روزه  برای همنوردانی که بنا به دلایلی نمیتوانند در برنامه دوروزه شرکت کنند، پیشبینی شده است . در این هفته برنامه اصلی باشگاه ،الوند همدان بود و دوستان جهت اجرای برنامه  روز پنجشنبه به همدان رفتند ودوستانی که برای برنامه آب زندگانی ثبت نام کرده بودند،  طبق قرار در روز جمعه ساعت  7:20  از انتهای روستای شلمزار با سرقدمی آقای میرقادری و عقب داری آقای جوکار به سمت دره سیراب به راه افتادیم .

دراین دره با همکاری اهالی روستای هیو وشورای آن روستا برای رفاه علاقه مندان به طبیعت وکوهپیمایی امکانات مناسبی از قبیل پارکینگ ، سرویس بهداشتی ودر مجاورت امامزاده موسی یک حسینیه با امکانات لازم فراهم کرده اند که کوهنوردان میتوانند برای استراحت از آن استفاده کنند.

در ساعت 8 به امامزاده موسی رسیدیم وبعد از چند دقیقه استراحت به راه خود ادامه دادیم . از امامزاده چند راه پاکوب جدا میشود که سمت راست به چشمه آق چشمه منتهی میشود وبعد به قله آسمان کوه وسمت چپ به قله شاه نشین منتهی میشود ودوستانی که تمایل به دیدن چشمه آب زندگانی دارند،همانند ما میتوانند از  پاکوب میانی به مسیر خود ادامه دهند.

بعد از گذراز دره زیبا و عبور از چند شیب در ساعت9:20 به آب نمای زیبای چشمه آب زندگانی رسیدیم که مکان مناسبی برای صرف صبحانه میباشد . ما نیز در همانجا استراحت کرده وصبحانه خوردیم ودر نهایت در ساعت 10 به سمت پایین سرازیر شدیم وبا گذر از همان دره زیبا در ساعت 12 به پارکینگ رسیدیم . همنوردان بعداز خداحافظی با وسایل شخصی خود به سمت شهر هشتگرد برگشتیم .

( یک خبر خوب به طرفداران طبیعت: با پیگیریهای شورا و همکاری پاسگاه هیو از این هفته شکار در منطقه سیراب  ممنوع شده است)

گزارش برنامه ی صعود به قله ی تخت 91/10/8

استان،شهرستان، شهر: البرز، ساوجبلاغ ،بخش مرکزی ، دهستان فشند،روستای سیبستان

تاریخ و ساعت شروع برنامه :7:30 دقیقه صبح روز جمعه مورخ 91/10/8

سرپرست برنامه باشگاه پیام: طاهره زارع

سرپرست برنامه خانه کوهنوردان نظرآباد:علیرضا یوسفیان

ارتفاع قله :3080

تجهیزات فنی مورد نیاز برنامه :کلیه لوازم مورد نیاز جهت صعود یک روزه زمستانه از قبیل دستکش و کلاه و لباس گرم ،گتر و کفش مناسب و...

وضعیت تامین آب برنامه :در ابتدای مسیر بعد از پیاده روی در حدود 45 دقیقه ،چشمه ی آبی موجود است.

باهماهنگی انجام شده با سرپرست خانه کوهنوردان نظرآباد به جهت تهیه وسیله ی رفت و برگشت به روستای سیبستان ومشخص شدن محل استقرارافراد، در ساعت 7:30دقیقه ی صبح از روستای سیبستان به سمت محل چشمه به راه افتادیم. پس از طی مسیرتقریباٌ 45دقیقه ای ، برای صرف صبحانه توقف نمودیم .پس از خوردن صبحانه در ساعت 8:30 مسیر خود را به سمت قله ادامه دادیم.در طول مسیر از کنار جاده ای در دست احداث عبور نمودیم که شهرستان ساوجبلاغ را به شهرستان طالقان متصل می نماید .این مسیر راه ساوجبلاغ به طالقان را از مسیر قبلی آن بسیار نزدیک تر می سازد . پس از چند استراحت کوتاه حدود ساعت 11:30به زیر قسمت های سنگی قله رسیدیم به دلیل صعب العبور بودن یال سنگی و سختی مسیر به ناچار مسیر خود را از زیر این منطقه تراورس نموده که این موضوع موجب عبور از مسیرهای پر برف شده و افراد به نوبت مسیر را تا قله برف کوبی نمودند .سرانجام بعد از طی مسیری 2 ساعته درهوای آفتابی و مناسب در ساعت 13:30به قله ی تخت رسیدیم از فراز قله مناطق بسیار زیبای اطراف از قبیل قلل ناز ،کهار ،علم کوه ، شاه البرز ، ماسه چال و همچنین به جهت صاف بودن هوا قلل دور دست در جنوب منطقه ازقبیل قله ی جارو در شهرستان اشتهارد  وهمچنین قله ی سر به فلک کشیده ی دماوند به چشم می خورد که این مناظر بسیار زیبا موجب ایجاد شور وشعف در میان اعضای گروه گردید. لازم به یاد آوری است که قله ی پیش بینی شده در تقویم ،گزانایورد می باشد ولی به دلیل بازگشت تعدادی از افراد در میانه راه و نبود زمان کافی جهت صعود ،از ادامه ی مسیر به سمت قله ی گزانایورد منصرف گشته و بعد ازگرفتن عکس های یادگاری بر روی قله ی تخت به سمت پایین سرازیر شدیم. در ساعت 16به باقی افرادپیوستیم و بعد از خوردن نهار به مسیر خود جهت بازگشت ادامه دادیم ودر نهایت در ساعت 17به روستای سیبستان رسیدیم .

اسامی اعضای شرکت کننده باشگاه پیام:

1-رحیم رحیمی 2-محمد صادق جوکار 3-محمد آقا احمدی 4-مسلم جمشیدی 5-مهدی آقا علی خانی 6-مهدی کلهر 7-داریوش سلطان پور8-رضا جلیوری 9-لیلا رجبی 10-صغری فلاح 11-طاهره زارع

اسامی اعضای شرکت کننده از خانه کوهنوردان نظر آباد:

1-بابک مویدی2-ایرج مویدی 3-مصطفی مویدی4-زهرا مویدی5-اکبر یوسفیان6-علیرضا یوسفیان 7-نرگس عبداله نژاد8-خورشید خانم

اربعین حسینی بر تمام عزیزان تسلیت باد

دانی که چرا چوب شود قسمتش آتش

بی حرمتیش بر لب و دندان حسین است

دانی که چرا آب فرات هست گل آلود

شرمندگیش بر لب عطشان حسین است

دانی که چرا خانه حق گشته سیاه پوش

بی شک خدا نیز عزادار حسین است

 

(اربعین حسینی بر تمام عزیزان تسلیت باد)