باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

سال نو مبارک

http://ecard.vizit.ir/media/imgs/1456670200.jpg

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد

رابه تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از

برکت و معنویت را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان مسئلت

جشن اخرین همنشینی سال 94

چهارشنبه 26 اسفند ماه ، اخرین جلسه همنشینی کوهنوردان پیام با حضور خانوداه های ورزشکاران و دیگر  میهمانان  برگزار شد.این جلسه ساعت 18 شروع به کا رکرد که د رابتدای برنامه ،آقای بهنام اله یمسئول روابط عمومی باشگاه کوهنوردی پیام ، گزارش عملکرد باشگاه در سال جاری را ارائه دادند.

پس از ایشان اقای هاشمی از میهمانان برنامه و مسئول کارگروه شهرستانهای هیئت کوهنوردی استان البرز صحبت هایی را ایراد کردند.در خلال برنامه اهنگ های شاد نوروزی و کلیپ هایی که از پیش اماده شده بود پخش می شد.

کارگروه ها تدارکات جشن اخر سال تخم مرغ های رنگین شده را بین میهمانان پخش کردند و پس از ان کیکی که از قبل اماده شده بود را وارد سالن خانه کوهنورد هشتگرد نمودند.

در اخر برنامه از میهمانان با کیک و شیرینی و چای پذیرای شد و همنوردان و خانواده هایشان د رکنار سفره هفت سین خانه کوهنورد به انداختن عکس های یادگاری مشغول شدند .

آخرین جلسه باشگاه کوهنوردی پیام

Image result for ‫عید نوروز 95‬‎

به اطلاع می رساند اخرین جلسه باشگاه کوهنوردی پیام، چهارشنبه 26 اسفند ماه 94 ساعت 17.30 برگزار مشود. ارایه گزارش عملکرد باشگاه در سال 94 و چشن پیش باز نوروز و دید و بازدیدهای همنوردان از مهمترین برنامه های مراسم می باشد. لذا از تمام همنوردان عزیز وخانواده محترمشان برای حضور در این جشن دعوت بعمل می اید.

پیام تسلیت

Image result for ‫پیام تسلیت پدر‬‎

همنورد گرامی :سرکار خانم مونس شعبانی

درگذشت پدر گرامی تان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض نمودهو آرزوی صبر و سلامتی برای شما و بازماندگان آن عزیز از دست رفته داریم.

باشگاه کوهنوردی پیام

گزارش برنامه صعود زمستانه به قله دماوند 94/12/13.14

نوع برنامه : دوروزه

منطقه جغرافیایی : مازندران ،منطقه  پلور و رینه

افراد شرکت کننده : آقایان یونس رضاخانی ، پدرام قاضی ، کامران کشتکار ،مسعود قربانی ،محمد آقا احمدی ، رضا حیدری ،بابک صادقیان و محمد صادق جوکار.

سرپرست برنامه :آقای یونس رضاخانی

عکس : پدرام قاضی ، محمد آقااحمدی

گزارش : محمد صادق جوکار


ابتدا درنگی در مورد قله و جبهه جنوبی دماوند:

قله دماوند یا بام ایران یکی از منحصر بفردترین جاذبه های طبیعی ایران استکه شهرت جهانی دارد . طبق تحقیقاتی که پژوهشگران سازمان نقشه برداری کشور انجام دادند ، ارتفاع ثقل قله دماوند که پیش از این 5671 متر اعلام شده بود ، 5609 مترو 20 سانتیمتر اندازه گیری کردند.این کوهکه بلندتری قله مخروطی جهان با بلندترین شیب در قله های آتشفشانی به شمار میرود، این کوهیک آتشفشان است وآخرین فوران آن به چند هزارسال قبل برمیگردد ، که کماکان فوران گاز گوگردی از قله آن وچشمه های آب  گرمی که در جنوب شرقی این کوه وجود دارد نشانه نیمه فعال بودن این آتشفشان می باشد .

دماوند بلندترین کوه ایران وخاورمیانه وهمچنین بلندترین قله آتشفشان آسیاست . دماوند با بلندترین شیب را در بین قله های آتشفشانی دنیا دارد که این کوه را در رده ی دوازدهم بلندتری قله های دنیا از نظر ارتفاع نسبی قرار می دهد .

این قله را از مسیرهای مختلفی صعود می کنند که چند جبهه پر تردد و معروف آن جبهه شمالی با دوپناهگاه اول در ارتفاع 4000 و پناهگاه دوم در 4660 سخترین جبهه صعود ، جبهه شمال شرقی با پناههگاه تخت فریدون ، جبهه غربی با پناهگاه سیمرغ و جبهه جنوبی که به جهت آسانتر بودن و وجود مسجد در 3000 متری و بارگاه 3 در 4200 متری ، پر ترددترین مسیر صعود می باشد.

 

گزارش برنامه :

این برنامه  در تقویم سه ماه گروه کوهنوردی هامون کرج دیده شده بود و با هماهنگی های انجام شده قرار به اجرای برنامه به صورت مشترک با باشگاه پیام ساوجبلاغو دو نفر از کوهنوردان شهرک طالقان گردید ، و طبق قرار افراد در تاریخ 94/12/13 ساعت 6 صبح در قرارگاه پلور به هم پیوستیم ، و همگی با ماشین آقای قاضی به سمت دوراهی راه افتادیم و حتی مقداری هم در جاده خاکی رفتیم ولی با وجود برف در جاده و گل بودن جاده در ساعت 7 ماشین را همانجا پارک کرده وبه سمت مسجد راه افتادیم .

ساعت 8:10 به مسجد رسیدیم بعد از 10 دقیقه استراحت به سمت بارگاه سه، مسیر خود را ادامه دادیم هرچه بالاتر میرفتیم هوابیشتر گرم میشد و دیگر حال هوای برنامه زمستانه را نداشت.

همانطور که می دانیم یکی از عوامل سرمازدگی و هیپوترمی در زمستان از دست دادن آب بدن می باشد.برای جلو گیری از تعریق زیاد و از دست دادن آب بدن بسیار اهسته حرکت میکردیم و هرنیم ساعت استراحت مختصری داشتیم و نهایتا در ساعت13:30 به بارگاه سوم در ارتفاع 4200متر رسیدیم.

خوش بختانه در پناهگاه تعدادی تخت خالی بود و همنوردان بعد از خوردن نوشیدنی گرم مشغول استراحت شدندتقریبا ساعت 18 بود که به اتفاق هم به صرف شام مشغول شدیم و قبل از خواب همگی ساعت ها را برای بیدار باش ساعت 4 تنظیم کردند. صبح روز جمعه ساعت 4:30 همه با کوله ی حمله با سرقدمی آقای رضاخانی با گامهای کوتاه و آهسته به سمت قله راه افتادیم. با اینکه دمای پایین حدود (19- درجه) اجازه ی توقف به مدت طولانی را به ما نمیداد،ولی کمبود اکسیژن و فشار کم هوا، ما را مجبور به استراحت متعدد میکرد.

ساعت 6 در نزدیکی آبشار یخی بودیم که طلوع زیبای خورشید را مشاهده کردیم، اما با وجود طلوع خورشید از سرما هوا کاسته نشد.با اینکه وزش باد و مه و بارش نداشتیم ولی با وجود کفشهای سه پوش و دوپوش در پاها احساس سرما می کردیم . متاسفانه در مسیر کوهنوردانی را می دیدیم که به دلیل نداشتن کفشهای مناسب،ممکن بود با کوچکترین تغییر هوا در ناحیه پا دچار سرمازدگی شوند. شایان ذکر است که این آسیب ها و احتمال خطرات اینگونه در هوای نامناسب و همچنین بدلیل نداشتن لوازم و پوشاک مناسب و کافی افزایش میابد.

بالاخره با تلاشی که همنوردان داشتند با عبور از تپه گوگردی ساعت 10:50 دقیقه بر فراز بام ایران ایستادیم . سرمای هوا فرصت کمی برای عکس گرفتن به ما می داد با این وجود نزدیک به 20 دقیقه بر روی قله بودیم و با انداختن چند عکس به سمت پایین راهی شدیم . بعد از عبور از تپه گوگردی بر روی یخچال سمت راستمان رفتیم و از آن با احتیاط کامل و با در دست داشتن کلنگ وپوشیدن کرامپون به سمت بارگاه سه سرازیر شدیم . نهایتا ساعت 13:30 بارگاه بودیم و بعداز صرف چند فنجان نسکافه لوازم خود را جمع کردیم و در ساعت 15 به سمت مسجد راهی شدیم . ساعت 16:30 به مسجد و در ساعت17:30 دقیقه به ماشین رسیدیم، ساعت 18:10 از قرارگاه پلور به سمت هشتگرد راهی شدیم. در ساعت 20:30 به هشتگرد رسیدیم.

نکات مهم : به دلیل احتمال دگرگون شدن هواو بورانی شدن آن  در دماوند  همراه داشتن جی پی اس ، کلنگ ، کرامپون، پوشاک ( بیس ، گرتکس ،پر ) و عینک طوفان ،کفش دو یا سه پوش ، کیسه خواب پر 40-  و چادر ارتفاع، در صعود زمستانه دماوند الزامیست. در فروشگاه بارگاه سه کنسرو ونوشابه و چند مدل بیسکوییت برای خرید موجود است ولی تمامی آب معدنیها منجمد بودند که آب کردن آن نیاز به وقت زیاد داشت، ولی با این حال وجود تخت برای استراحت ، خیلی بهتر و راحت تر از خواب در چادر بود و باعث بالا رفتن کیفیت صعود شد.

با تشکر فراوان از همنوردان عزیزمان که با هم دلی و هم بستگی باعث شدند این برنامه به سلامت و موفقیت به پایان برسد.