باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه دومین صعود فصلی بانوان استان البرز به قله آسمان کوه 18/7/93

در ادامه صعودهای فصلی بانوان کوه نورد استان البرز و در راستای دستیابی به اهداف،ارتباط بیشتر گروه های کوهنوردی بانوان استان البرز، ترغیب روحیه همکاری و تبادل اطلاعات بانوان استان البرز؛ این بار دومین صعود فصلی بانوان به قله آسمان کوه با ارتفاع 2650 متر واقع در شهرستان ساوجبلاغ به مناسبت " بزرگداشت قهرمان یخنوردی کشور سرکارخانم زهره عبداله خانی و پیشکسوت شهرستان ساوجبلاغ سرکار خانم طیبه صالحی نیا" برگزار گردید. در این صعود، 65 تن از بانوان کوهنورد استان البرز از گروه ها، باشگاه هاو هیئت های کوه نوردی شهرستان های استان البرز شامل کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان حضور داشته که این برنامه به میزبانی هیئت کوهنوردی شهرستان ساوجبلاغ و باشگاه کوهنوردی پیام انجام گردید.

ساعت 7:15 صبح به پارکینگ دوم روستای شلمزار رسیدیم. بعد از تجمع کوهنوردان و معرفی کادر اجرایی برنامه توسط سرپرست تیم و ذکر نکاتی از جانب ایشان ساعت 7:30حرکت خود را از پاکوب کنار جاده آغاز نموده و با طی 1 ساعت مسیر کوهپیمایی در ساعت  8:30 به منطقه سیراب رسیدیم. منطقه سیراب در شمال  غرب روستای شلمزار که از مناطق زیبا و دیدنی شهرستان ساوجبلاغ می باشد قرار دارد و دارای طبیعت بکر و زیبایی است و درختان قدیمی و دره زیبا از ویژگی‌های خاص این منطقه محسوب می‌شود. همچنین بنای تاریخی امامزاده موسی (ع) نیز در این ناحیه قرار گرفته است. قدمت اولیه بنای ساختمان آستان امامزاده موسی  بقعه مربوط به دوره صفویه است که به مرور زمان نوسازی گردیده است.

روبروی امام زاده که دارای چشمه نیز می باشد برای صرف صبحانه توقف نمودیم. پس از صرف صبحانه در ساعت 9 همه کوهنوردان در مکانی مسطح گرد هم آمدیم و بعد از ارائه سخنانی از طرف سرپرست برنامه سرکار خانم زهرا مویدی و جناب آقای یونس رضاخانی دبیر هیئت کوهنوردی استان البرز و رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان ساوجبلاغ که سخنانی در جهت پیشبرد اهداف و فعالیتهای ورزشی بانوان در عرصه کوهنوردی ایراد فرمودند، از پیشکسوت شهرستان ساوجبلاغ سرکار خانم طیبه صالحی نیا و از قهرمان یخنوردی کشور سرکارخانم زهره عبداله خانی تقدیر و تجلیل به عمل آمد و به رسم یادبود جوایزی به ایشان تقدیم گردید.

سپس پس از  طی مسیر کوهنوردی در ساعت 11:15 به چشمه ای به نام آب زندگانی که محلی مناسب برای استراحت کوهنوردان می باشد، رسیدیم که تعدادی از بانوان در آن منطقه مستقر و حدود 20 نفر از بانوان به سمت قله حرکت نمودند که نهایتا در ساعت 12:40 به قله شاه نشین با ارتفاع 2555 متر که خط الراس منتهی به آسمان کوه است صعود نمودند. در خلال برنامه  سرپرست برنامه در خصوص ارتفاعات و قلل اطراف و موقعیت منطقه نیز اطلاعاتی را در اختیار بانوان کوهنورد قرار دادند.قله شاه نشین مبدا شروع خط الراس قلل آسمان کوه، خرسان، تخت، اودل، شاه کرم، ناز، کهار، هفت خوان، کرچال و ... است که در این  مسیر حداقل 8 قله بالای 3000 و 4000 متر قرار دارد. صعود این قله در زمستان یکی از صعودهای قابل توجه کوهنوردان منطقه می باشد.

 پس از گرفتن عکس های یادگاری همه افراد به سمت  چشمه بازگشتیم.  بعد از صرف  نهار در کنار چشمه ساعت 13:45 به همراه دیگر دوستان به سمت پارکینگ (مبدا حرکت) حرکت کرده که در نهایت ساعت 16 به این مکان رسیدیم که با بدرقه دوستان دومین صعود فصلی بانوان استان البرز به پایان رسید.


عوامل اجرایی برنامه :

سرپرست برنامه :زهرا مویدی

مسئول بخش بانوان استان و مسئول فنی: نسرین صابری

جلودار:طاهره زارع

عقب دار:مرجان حیدرزاده

گزارش نویس: مرجان حیدرزاده

عکاس و پشتیبان : رضا جلیوری

گروه ها و باشگاه ها و هیئت های شرکت کننده در برنامه :

خانه کوهنوردان نظرآباد

باشگاه کوهنوردی پیام

تیم هلال احمر نظرآباد

گروه کوهنوردی آسمان البرز

گروه کوهنوردی هامون

گروه کوهنوری پرواز

گروه کوهنوردی کاهار

گروه کوهنوردی هزار بند

گروه کوهنوردی فجر تامین

موسسه تحقیقات بذر و نهال

 

گروه کوهنوردی استاندارد

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد