باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه کویر، تالاب و غار نمکی نجم آباد 92/10/27

این منطقه بکر و زیبا در جنوب غربی نظرآباد و شمال شرقی بویین زهرا واقع است.

بیابانی ست که حدود ۳۰ کیلومتر عرض و ۳۰ کیلومتر طول دارد و در فصل بهار به تالاب پرآبی تبدیل می شود و در تابستان منطقه ای نیمه کویری به حساب می آید. زیرا آثار نمک در این منطقه فراوان است. به دلیل جاری شدن آب در فصول مختلف، زمین این منطقه شکل گِل های نرم و سفت به خود می گیرد. و آثار زمین های شنی(رملی) نیز در آنجا دیده می شود.رودخانه های فصلی زیادی در این بیابان جاری ست که همگی در میانه جاده نجم آباد به اشتهارد از زیر چند پل  به سمت جنوب جاری می شوند.

با هماهنگی های انجام شده این برنامه به صورت مشترک با خانه کوهنوردان نظرآباد و گروه کوهنوردی البرز سبز کرج با حضور 43 نفر برگزار گردید. راس ساعت 7 صبح از هشتگرد به سمت نظرآباد حرکت کرده و در آنجا با ملحق شدن دیگر دوستان به طرف روستای نجم آباد حرکت کردیم. قبل از رسیدن به روستا وارد جاده شنی تالاب شدیم. در همان ابتدای جاده، ماشین ها را پارک کرده و گرد هم آمدیم.در ابتدا آقای مهران کیان (سرپرست جمعیت البرز سبز) و سپس آقای یونس رضاخانی به معرفی گروه ، افراد،منطقه و مناطق مورد بازدید اعم از غارهای نمکی، خانه سنگی، تالاب پرداختند سپس در یک صف منظم مسیر اولیه را در جاده ای زیبا استارت زدیم و پس از راه پیمایی 1 ساعته به صرف صبحانه پرداختیم. بعد از کمی پیاده روی در دشتی زیبا از یک غار نمکی کوچک بازدید کرده سپس به سمت غار نمکی دوم در منطقه حرکت کردیم. غار دوم غاری بسیار زیبا با جاذبه های طبیعی فراوان بود که بعضی از نفرات از این غار بازدید کردند. لازم به ذکر است که با توجه به موقعیت منطقه و شواهد این غار برای اولین بار 3 هفته قبل توسط آقای یونس رضاخانی شناسایی شد.

سپس به سمت خانه سنگی ها رفتیم و بعد از بازدید و عکاسی به صرف نهار پرداختیم. ساعت 2 به سمت تالاب حرکت کردیم که به دلیل گل و لای فراوان و توصیه سرپرست مسیر را بدون کفش ادامه دادیم. تجربه ای بی نظیر بود که امیدوارم تمام دوستان از این تجربه در آینده بی بهره نمانند. سپس ساعت 4 به سمت ماشین های حرکت کردیم و بدین گونه برنامه زیبای ما پایان پذیرفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد