باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه پاکسازی منطقه سیراب به مناسبت روز جهانی پاکسازی کوهستان 92.7.5

با توجه به فرارسیدن سالروز جهانی پاکسازی کوهستان (26 سپتامبر – 4 مهر) طی فراخوانی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ساوجبلاغ با همکاری اداره محیط زیست و فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ و باشگاه‌ها و گروه‌های کوهنوردی استان در روز 5 مهر، در راستای انجام یک حرکت فرهنگ‌ ساز و نمادین، جهت برانگیختن حس مشارکت و ایجاد همدلی در رسیدن به محیط‌ زیستی پاک و عاری از هرگونه آلاینده اقدام به پاکسازی مسیر روستای هیو از ابتدای شلمزار تا امام زاده نمود.

مهم‌ ترین هدف از برگزاری این روز آگاه‌سازی و جلب افکار عمومی در راستای بهسازی محیط زیست و جلوگیری از آلوده‌سازی بیشتر زمین به‌ عنوان اصلی‌ترین عنصر حیات بود. این مراسم با هدف بالابردن روحیه همکاری و مشارکت اجتماعی در کودکان، ایجاد زمینه برای علاقمند شدن افراد به آموزش و یادگیری در زمینه مفاهیم طبیعت و حفظ محیط زیست برگزار شد.

در این کوهپیمایی عمومی جمعی نزدیک به 300 نفر از گروه های مختلف اعم از باشگاه کوهنوردی پیام، انجمن کوهنوردان ساوجبلاغ ،خانه کوهنوردان نظرآباد، مدرسه مهر مادر هشتگرد، گروه کوهنوردی البرز هشتگرد ، بزرگ خو و ناصری، کانون بازنشستگان کرج، باشگاه ورزشی سید جمال الدین، هیئت کوهنوردی اشتهارد، گروه کوهنوردی رفته گران، کانون بازنشستگاه ساوجبلاغ، گروه کوهنوردی ایران خودرو، گروه کوهنوردی یگانه رشت، گروه کوهنوردی باران، اداره محیط زیست ساوجبلاغ و... حضور داشتند.

حرکت اصلی 8 صبح از ابتدای پارکینگ شلمزار به سمت امامزاده سیراب آغاز شد. در ابتدای مسیر بین افراد علاقه مند به پاکسازی منطقه کیسه های زباله توزیع شد و قرار بر این شد تمامی زباله های جمع آوری شده در انتها در مکانی جمع  شود تا با ماشینی به پایین انتقال داده شود. تمامی افراد متشکل از گروه های سنی مختلف حرکت را به صورت کاملا منظم و در یک صف با سرپرستی آقای یونس رضاخانی ، ادامه دادند که در نهایت بعد از یک کوهپیمایی آرام ساعت 9:45 تصمیم به صرف صبحانه و استراحت در یک مکان مسطح و برگزاری مراسم روبروی امامزاده گرفته شد.

بعد از استراحتی کوتاه همه افراد گرد هم آمدند و مراسم با سخنرانی آقای یونس رضاخانی آغاز گشت. سپس ادامه مراسم با سخنان رئیس اداره محیط زیست ساوجبلاغ جناب آقای لشگری در خصوص پوشش های گیاهی منطقه، وضعیت جغراقیایی منطقه همراه گردید.

در ادامه مراسم مختلفی اعم از مسابقات دارت، سیب خوری، مسابقه نقاشی بین افراد شرکت کننده در برنامه انجام گرفت که در انتها جوایزی به رسم یادبود تقدیم افراد گشت.

در نهایت ساعت 12:30 مراسم در منطقه پایان پذیرفت و همه افراد در ساعت 14 در پارکینگ شلمزار به هم پیوستند .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد