باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

کوهیپیمای عمومی به منطقه سیراب به مناسبت روز جهانی زمین پاک انجام شد

مورخ روز جمعه ۹۲/۲/۶برنامه کوهپیمایی عمومی به مناسبت روز جهانی زمین پاک، هوای پاک به منطقه سیراب توسط کوهنوردان منطقه ساوجبلاغ انجام گرفت. مهم‌ترین هدف از پرگزاری روز زمین پاک آگاه‌سازی و جلب افکار عمومی در راستای بهسازی محیط زیست و جلوگیری از آلوده‌سازی بیشتر زمین به‌ عنوان اصلی‌ترین عنصر حیات بود. این مراسم با هدف بالابردن روحیه همکاری و مشارکت اجتماعی در کودکان، ایجاد زمینه برای علاقمند شدن افراد به آموزش و یادگیری در زمینه مفاهیم طبیعت و حفظ محیط زیست برگزار شد.

در این کوهپیمایی عمومی جمعی نزدیک به ۲۵۰ نفر از گروه های مختلف اعم از باشگاه کوهنوردی پیام، انجمن کوهنوردان ساوجبلاغ ،خانه کوهنوردان نظرآباد، آسمان کوه هیو، شهر جدید هشتگرد، شهید کیان پیشه فشند، مدرسه مهر مادر هشتگرد، البرز هشتگرد، کوهسار، اداره محیط زیست ساوجبلاغ و فرمانداری ساوجبلاغ ... حضور داشتند.

با هماهنگی های از قبل انجام شده با تمام گروه ها و باشگاه های کوهنوردی منطقه، حرکت اصلی ۸ صبح از ابتدای روستای شلمزار به سمت امامزاده سیراب آغاز شد. تمامی افراد متشکل از گروه های سنی مختلف حرکت را به صورت کاملا منظم و در یک صف با سرپرستی آقای نادر یوسفی ، سر قدمی آقای رحیم رحیمی و عقب داری آقای اسحاق عبدی  ادامه دادند که در نهایت بعد از یک کوهپیمایی آرام ساعت ۹:۵۰ تصمیم به صرف صبحانه و استراحت در یک مکان مسطح و برگزاری مراسم بالای امامزاده گرفته شد.

بعد از استراحتی کوتاه همه افراد گرد هم آمدند و مراسم با سخنرانی آقای نظم ده آغاز گشت. سپس ادامه مراسم با سخنان رئیس اداره محیط زیست ساوجبلاغ جناب آقای لشگری در خصوص پوشش های گیاهی منطقه، وضعیت جغراقیایی منطقه همراه گردید. سپس رئیس اداره ورزش و جوانان هشتگرد جناب آقای عقبایی در مورد اهداف اجرای برنامه و ترغیب خانواده ها به انجام ورزش کوهنوردی و کوهپیمایی به صحبت پرداختند. در ادامه رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان ساوجبلاغ جناب آقای یونس رضاخانی ضمن تقدیر و تشکر از ریاست محترم اداره ورزش و جوانان و اداره محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ و تمامی دست اندرکاران در جهت اجرای این برنامه، از طرف تمامی کوهنودران شهرستان ساوجبلاغ و جامعه کوهنوردی خواستار جلوگیری جدی از شکار بی رویه در منطقه شدند.

در ادامه مراسم مختلفی اعم از طناب کشی، مسابقه نقاشی، مسابقه عکاسی و بازی های سنتی بین افراد شرکت کننده در برنامه انجام گرفت که در انتها جوایزی به رسم یادبود تقدیم افراد گشت. در این میان گروهی از کوهنوردان صعودی مشترک تا چشمه آب زندگانی را به حاصل رساندند.

در نهایت ساعت ۱۳ مراسم در منطقه پایان پذیرفت و همه افراد در ساعت ۱۴:۳۰ در پارکینگ شلمزار به هم پیوستند .

در خاتمه از تمامی دست اندر کاران از جمله اداره محترم محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ، اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ، فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ، هیئت  و گروه های کوهنوردی و شهرداری گلسار تقدیر و تشکر می نماییم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد