باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه غار واسوار و قله شاه نشین 91/9/17

نام برنامه : غار واسوار       زمان اجرای برنامه : 91/9/17      نوع برنامه :1 روزه

منطقه جغرافیایی : ساوجبلاغ- روستای هیو دره واسوار

امکانات : آب چشمه در دره واسوار موجود می باشد.

افراد شرکت کننده : نادر یوسفی- ارسطو اقااحمدی-فرشاد رضاخانی-علی معدن کن-رضا یوسفی- محمد آقا احمدی –  اسحاق عبدی – داریوش سلطان پور – مسلم جمشیدی- جعفرخداوردی - محمدصادق جوکار- مهدی کلهر- خانم اقای رضاخانی-معصومه پالیزدار- لیلا رجبی

مهمانهای تیم:( جمشید محمدی-احمد سعیدی- سعید افشار- آزاده عباسی از باشگاه شقایق کرج) واقایان مهرداد مهماندوست – محمد جواد پالیزدار –رامین جعفری

سرپرست برنامه و گزارش : محمد صادق جوکار    عکس :مهدی کلهر و رضا یوسفی

همنوردان طبق قرار روز سه شنبه 91.09.14 در جلسه باشگاه پیام جهت اجرای برنامه غار واسوار در ساعت 6:45 روبروی پاسگاه هیو به هم پیوستند وبعد از خوشامدگویی به مهمانهای تیم وهمنوردان با راهنمایی اقای معدن کن به انتهای روستای هیو رفتیم وماشینها را در انتهای جاده آسفالت روستا که ابتدای دره واسوار هست پارک کردیم.دوستان با سرقدمی آقای ارسطو آقااحمدی وعقب داری محمد آقااحمدی ازمسیر جاده خاکی که تا انتهای دره ادامه دارد به راه افتادیم وبعداز  35 دقیقه پیاده روی در جاده به سیل بند کوچکی رسیدیم که در تمام فصل در آن  آب است ونشانه اصلی غار که بر روی تپه مجاور است همین اب گیر است. با گذر از روی سد حدود 50 متر از تپه به سمت بالا رفتیم و دهانه غار را در بین سنگهای روی تپه مشاهده کردیم.

(دوستانی که علاقه به دیدن این غار دارند سعی کنند یک راهنما به همراه داشته باشند .دهانه غار بر روی سطح زمین و با دهانه کوچک است که پیدا کردن آن کمی مشکل میباشد در ضمن به علت کوچکی دهانه  افراد تنومند نمیتوانند وارد این غار شوند).

با رسیدن به دهانه غار همنوردان کمی استراحت کردند و بعداز خوردن کمی تنقلات . تعویض لباس وشنیدن صحبتهای سرپرست برنامه در مورد اطلاعات و حفظ غار ونکات ایمنی  در ساعت 8:25 همنوردان به نوبت با هدلامپهای روشن پشت سر آقای جمشیدی که با فضای غار آشنا بود وارد غار شدنند.

موقع ورود باید به ارتفاع دو متر عمودی رفت وبعداز گذت از دالان به تالار اصلی غار رسیدیم که متاسفانه در ابتدا دوستان از دیدن  چند چیز افسرده وناراحت شدند یک شکسته شدن استالاکتیتها واستالاگمیتهای موجود درغار ودیگروجود زباله وچوبهای نیمه سوخته که نشانگر ورود افراد نا آگاه به این غار است. وسوم تخریب شدن ورودی یکی از دالانهی دیگر غار.همنوردان با گرفتن چند عکس و بازدید دیواره و بدنه تالار با احتیاط از غار خارج شدند وبا تعویض لباسهای گلی خود در ساعت 9:40 به سمت جاده رفتیم و با پیمودن 20 دقیقه در انتهای دره به چشمه گوارایی رسیدیم که درآنجا صبحانه خوردیم وساعت 10:40 به سمت قله شاه نشین رفتیم  که بعد از دومرحله استراحت پنج دقیقه ای در ساعت 13:20 روی قله مجاور بودیم وبعد از گرفتن چند عکس یادگاری همگی به سمت دره سیراب سرازیر شدیم . نهار را در کنار یکی از چشمه های آن دره خوردیم . ساعت  14 بعداز خوردن نهار همنوردان با گذر از جاده سیراب به سمت روستای هیو رفتیم که در نهایت در ساعت 16 همگی در کنار ماشین بودیم وبا خداحافظی از یکدیگر همگی یک روز خوش و پرخاطره را پشت سر گذاشتیم.

خانمطلا دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:20 ب.ظ http://liliana.blogsky.com

خیلی دوست دارم هیو رو ببینم
خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنید و نظرتون رو بگید

با سلام. ما برنامه های زیادی در این مسیر اجرا می کنیم.با توجه به برنامه های اعلام شده در برنامه 3 ماهه باشگاه می تونید در برنامه ها با هماهنگی قبلی شرکت کنید.

مجتبی پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ب.ظ http://koohdena.blogfa.com

سلام دوست عزیز از وبلاگتون بازدید کردم خیلی خوب بود.شما هم سری به وبلاگ من بزنید منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستم.