باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه ی آموزشی

برنامه آموزشی باشگاه کوهنوردی پیام در تاریخ 91/7/28 طبق تقویم سه ماهه پاییزی انجام شد . صبح روز جمعه ساعت 5:15 از هشتگرد به سمت مبدأ برنامه حرکت نمودیم. ساعت 6 صبح به در بند ولیان رسیده و پس از آماده سازی وسائل و آماده شدن نفرات برنامه را با حرکت به سمت چشمه سوئک آغاز نمودیم . در طول مسیر با عبور از مجاورت باغها و رودخانه ولیان درهوایی بسیار مناسب به چشمه سوئک رسیدیم . بعد از خوردن صبحانه درکنار چشمه ساعت 8 از چشمه به سمت یال شست مردان که دارای سنگ های ترکیبی کوتاه و بلند می باشد حرکت نمودیم .

در خلال اجرای برنامه آموزش های لازم درخصوص نحوه ی استفاده از باتون در مواجهه با معابر سنگی و همچنین نحوه ی قراردادن باتون ها در کنار کوله پشتی در زمانی که امکان استفاده از آنها در عبور از مسیرهایی با سنگ های نسبتاً بلند وجود ندارد ، داده شد .

به منظور آشنایی همنوردان با اصول اولیه مفاهیم سنگ نوردی از قبیل انواع گیره ها بر اساس شکل ظاهری و نیز  نحوه ی استفاده از آنها و رعایت نکات در هنگام  صعود از مسیرهای سنگی کوتاه از قبیل بررسی مسیرو صعود چشمی ، قیچی نزدن دست و پا ، رعایت فاصله از سنگ ، اتصال حداقل 3 نقطه از بدن با سنگ ، صعود به صورت پله کانی ، استقرار کامل و سایر اصول ارائه داده شد . سپس توضیحاتی پیرامون  صعود بر روی سنگ هایی با درجه سختی پایین با ارتفاع کم با استفاده از طناب و حمایت بر روی بدن داده شد و نفرات همگی علاوه بر انجام صعود ،خود نیز به عنوان حمایت کننده به تمرین آموخته ها پرداختند .

 در ادامه برنامه با صعود قله شست مردان و سرازیر شدن ازمسیری دیگرمجدداً نفرات در کنار چشمه سوئک استقرار و پس از صرف نهار در نهایت برنامه ساعت 17به پایان رسید و نفرات شرکت کننده در برنامه به سلامت به منزل بازگشتند.

افراد شرکت کننده :  -یونس رضاخانی (سرپرست برنامه ) - محمد صادق جوکار-ارسطو آقا احمدی -رضا جلیوری -نادر یوسفی-سید عزیز موسوی -سهند رضا خانی -رضا یوسفی-لیلا رجبی -طاهره زارع -الهه شیرزادی -سینا بکان -عبدی-سرعتی - رحیم رحیمی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد