باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه صعود به قله ی آلانه سر 91/7/13.14

دومین برنامه پاییزی اعضای باشگاه کوهنوردان پیام در روزهای14-7/13 /91 به همراه پنج نفر از اعضای باشگاه کوهنوردان تهران به سرپرستی آقای یونس رضاخانی به صورت مشترک جهت صعود به قله ی آلانه سر اجرا گردید.پس از انجام هماهنگی های اولیه و بررسی وضعیت آب وهوای منطقه ساعت 9:30 دقیقه صبح روز پنجشنبه پس از ملحق شدن اعضای باشگاه کوهنوردان تهران به سمت طالقان حرکت نمودیم .

ساعت 12ظهر به روستای ناریان رسیدیم و پس ازآماده سازی لوازم به سمت شمال روستا و در جهت خلاف مسیر رودخانه حرکت نموده و پس از طی مسافتی در حدود دو ساعت وگذر از مناظر سرسبز و کنار درختان و باغات روستای ناریان در محل مناسبی به صرف نهار پرداختیم . در ادامه باحرکت در امتداد رودخانه خرس چر پس از عبور از کنار یال مسیر قله ماسه چال و همچنین پل چوبی بسیار زیبایی  وقبل از رسیدن به گوسفند سرا به ابتدای یال منتهی به شب مانی رسیده یالی با شیب نسبتاً تند وبا عبور از قنبر یورد در گوسفند سرایی در پای مرغ بند چادر های خود را بر پا نموده و به استراحت پرداختیم.این گوسفند سرای محلهای  محدودی به منظور برپایی چادر داشته و تهیه آب مورد نیاز شرب و استفاده جهت سایر موارد از رودخانه مجاور گوسفند سرا امکان پذیر می باشد. پس از استراحت کوتاه و صرف چای تمامی دوستان جهت آشنایی بیشتر در کنار یکدیگر گرد آمده و به معرفی خود و سوابق کوهنوردی شان پرداختند.

صبح روزجمعه ساعت 6 پس از صرف صبحانه ، مسیر صعود به قله را آغاز نمودیم سرانجام با عبور از زیر قله ی سیالیز و گذر از منطقه ای سنگی به یال مشرف به قله رسیده و سرانجام ساعت 8:40  با عبور از یک منطقه سنگی قله ی آلانه سر را صعود نمودیم . از فراز این قله منطقه علم کوه به خوبی قابل دیدن بوده و علاوه بر آن قله های مانند ماسه چال ، سیالیز، لشکرکها ، گردنه کوه و خرسانهای جنوبی و شمالی به زیبایی دیده می شوند.در قسمت شمالی قله آلانه سر و در انتهای دره مشرف به آن روستاهای الیت و دلیر نیز که در گذشته های نه چندان دور از همین مسیر با منطقه طالقان ارتباط مواصلاتی داشته اند دیده می شوند.  پس از گرفتن عکس بر روی  قله و کمی استراحت ، مسیر بازگشت را در پیش گرفته و قله را برای صعودی دیگر ترک نمودیم . پس از بازگشت به گوسفند سرا و جمع آوری چادرها به سمت روستای ناریان حرکت کردیم در ادامه مسیردر ابتدای باغ های ناریان در محلی که روز گذشته نهار را در آنجا خورده بودیم  استراحت و به  صرف  نهار پرداختیم و در نهایت ساعت 16روستا را  به سمت منزل حرکت کردیم.

اسامی نفرات شرکت کننده در برنامه:

یونس رضا خانی.نادر یوسفی.رحیم رحیمی.الهه شیرادی.لیلا رجبی.حمید آقا احمدی. ارسطو اقا احمدی.مهدی کلهر.رضا جلیوری.طاهره زارع.منصوره رجبلو(باشگاه کوهنوردی تهران).گلگون آمک(باشگاه کوهنوردی تهران).کوروش حکیمی(میهمان).ابراهیم حاجی زاده(باشگاه کوهنوردی تهران).امیر ایرانمنش(باشگاه کوهنوردی تهران)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد