باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

مقررات ایمنی برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی

1-     حضور مربی مرتبط با رشته ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی در تمام برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی الزامی است.

2-     کلیه شرکت کنندگان در برنامه ها می باید بر اساس توان جسمانی، روحی ، روانی و دانش فنی (دارا بودن مدارک کارآموزی معتبر و مرتبط با رشته ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی) گزینش گردند.

3-     کلیه شرکت کنندگان در برنامه ها ملزم به داشتن کارت بیمه ورزشی معتبر می باشند.

4-     کلیه شرکت کنندگان ملزم می باشند از بدو شروع تا پایان برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی از کفش و پوشاک متناسب با فصل و لوازم حفاظت فردی  (P.P.E)مناسب و استاندارد مانند کلاه کاسک کوهنوردی و ... استفاده نمایند.

5-     ورزشکاران مجاز به استفاده از لوازم الیافی مانند طناب، هارنس و ... فرسوده و تاریخ گذشته و ابزارهای فنی سخت آلیاژی فرسوده و فاقد استانداردهای CE،UIAA  نمی باشند.

-        کلیه لوازم فنی از قبیل لوازم حفاظت فردی، لوازم الیافی و ابزارهای سخت آلیاژی می باید دارای استانداردهای ذکر شده CE)،(UIAA  باشند و قبل از استفاده از با نظارت مستقیم مربی از صحت و سلامت لوازم آگاهی کسب نمایند.

6-     انجام هر نوع اعمال و فعالیت ناایمن که منجر به بروز حوادث فردی و غیر فردی گردد ممنوع است. مربی و سرپرست برنامه ملزم به صدور تذکرات لازم و جلوگیری از انجام اعمال و فعالیت های ناایمن شرکت کنندگان می باشند.

7-     به همراه داشتن فرد ذی صلاح آگاه به فنون جستجو، نجات و کمک های اولیه با لوازم مورد نیاز به منظور تسریع در مهار مکانیسم آسیب های احتمالی الزامی می باشد.

8-     داشتن پشتیبان برنامه برای ارائه اطلاعات مبتنی بر واقعیت در مواقع بروز حوادث احتمالی به منظور تسریع در امر جستجو و نجات (توسط ارگان های ذی صلاح)، الزامی می باشد.

9-     سرپرستان برنامه ملزم به ارائه گزارش حوادث احتمالی برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی مطابق فرم پیوست، ممهور به مهر باشگاه و یا گروه کوهنوردی به هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان مربوطه می باشند، متعاقبا هیئت های کوهنوردی تابعه نیز اقدامات لازم در خصوص ارسال گزارش فوق به هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز را معمول دارند.

 

امید آن داریم بیاموزیم، درست عمل کنیم و جلوی عمل غلط دیگران را بگیریم تا شاهد بروز آسیب دیدگی وحوادث نباشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد