باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه جنگلانه در روستای برغان 94/10/11

روستای برغان در دهستان برغان بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ در غرب استان تهران و در کوه‌های البرز و در میان کرج و هشتگرد واقع شده‌است.

براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵روستای برغان دارای ۵۱۸ خانوار و ۱۶۲۳نفر جمعیت است . شایان ذکر است بخش عمده این تعداد از افراد کهنسال و ساکنین قدیمی بافت تشکیل یافته که به فارسی سخن می‌گویند. با مهاجرت سالیان گذشته از این روستا به شهرهای مجاور نسبت جمعیتی نا متوازن تر گردیده است. موقعیت جغرافیایی روستای برغان در موقعیت 57 درجه 35دقیقه عرض جغرافیایی و 50درجه 56 دقیقه طول جغرافیایی و در ارتفاع 1640 متری از سطع دریای ازاد واقع شده  و در ده کیلو متری شمال کرج واقع شده و در شرق شهر جدید هشتگرد قرار دارد و انشعاب مسیر اصلی ارتباطی کردان از اتوبان کرج و قزوین بوده  و فاصله آن تا شهر هشتگرد 30 کیلو متر است  و همسایهای این روستا .روستاهای امین آباد و طالیان در غرب .ورده و سیبان دره در شمال غربی و هلجرد کهریز و ورزان درجنوب و بریان چال درشمال شرقی و آتشکاه درجنوب شرقی آن قرار دارد واز نظر اقلیمی در منطقه کوهستانی قرار گرفته دارای آب و هوای سرد ومعتدل است و بارندگی بیشتر در فصل پاییز و اواخر زمستان و اوایل بهار است  و کمترین بارندگی در تابستان است  و در این فصل هوای خشک دارد و زمستان سرد و یخبندان .این روستا  یک روستای تاریخی به حساب می اید و در کذشته نیز مرکز شهر های چون کرج و اطراف کرج بوده است آنطور که پیشکسوتان منطقه عنوان می نمایید.

 

برنامه جنگلانه مطابق هماهنگی صورت گرفته توسط اداره منابع طبیعی شهرستان ساوجبلاغ با هیئت کوهنوردی شهرستان مورخه 11/10/94 روز جمعه اعلام شده بود.لذا برهمین اساس برنامه هفتگی باشگاه پیام نیز به این امر اختصاص داده شده بود.

 

 مطابق برنامه و ثبت نامهای انجام گرفته توسط اعضای باشگاه و هماهنگی های انجام گرفته با سایر باشگاه ها (البرز و سنگ سو) در مجموع 16 نفر راس ساعت 7:55 دقیقه توسط یک دستگاه مینی بوس به منطقه اعزام شدیم و پس از طی مسیر از سمت شهرجدید هشتگرد و چندار در نهایت راس ساعت 9:05 دقیقه به ده زیبای برغان رسیدیم. و مورد استقبال گرم دهدار و اعضای محترم شورای روستا قرار گرفتیم.سپس به اتفاق افراد یاد شده فوق و تعدادی از اهالی طبیعت دوست روستا و سه نفر از بچه های باشگاه سنگ سو به سرپرستی آقای الماسی و9 نفر از اهالی روستای ولیان به سرپرستی  آقای دانیالی  به منطقه ای که از قبل توسط دهداری برای کاشت بذرهای برده شده در نظر گرفته شده بود اعزام شدیم و پس از 15 دقیقه پیاده روی به منطقه رسیدیم. در آنجا پس از صرف صبحانه که توسط دهدار محترم تدارک دیده شده بود بذرهای خیس خورده شده را با توجه به گروههای مختلف تقسیم کردیم و مشغول کاشت بذر ها که نحوه کاشت آن توسط آقای مهندس افتخاری ( رئیس منابع طبیعی استان البرز) توضیح داده شد شدیم . کاشت بذرها تا ساعت 11 صبح به طول انجامید.

 

پس از خدا حافظی با مسئولین منابع طبیعی بعلت داشتن وقت اضافی تا رسیدن سرویس با تعدادی از همنوردان  قرار گذاشتیم در امتداد دره به مدت یک ساعت پیاده روی انجام دهیم .سپس از چند تپه بالا رفتیم و درنهایت ساعت 13:35 دقیقه  سرویس به محل تجمع رسید و پس از خدا حافظی با مسئولین روستا ٬به سمت هشتگرد حرکت کردیم و ساعت 14:30 دقیقه به اتفاق تمام همنوردان و شرکت کنندگان در برنامه به شهر هشتگرد رسیدیم.

افراد شرکت کننده در برنامه:

کارکنان منابع طبیعی استان و شهرستان: 4 نفر

از باشگاه پیام: 10 نفر

از باشگاه البرز: 6  نفر

از باشگاه سنگ سو: 3 نفر

افراد مهمان شرکت کننده در برنامه: 12 نفر


سرپرست برنامه :آقای حسین اکبری

منطقه: استان البرز، ساوجبلاغ ، منطقه برغان  ، روستای برغان

تعداد نفرات شرکت کننده: 35 نفر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد